Сухотоварен кораб с 8000 тона дедуейт и дължина 128,45 м се отправи днес за ходови изпитания във Варна. Той е построен по поръчка на Scheepvaartbedrijf Schot C.V. - група холандски параходства. За пръв път русенските корабостроители произвеждат плавателен съд от този клас. Това е изключително сериозна стъпка напред за българската промишленост. Успехът е двойно по-голям, защото строителството се извърши в хода на финансова криза с всички произтичащи от този факт трудности. Досега обичайно корабите бяха между 4000 и 5000 тона дедуйт.
Сухотоварнят Meridiaan, строителен номер 820, е с неограничен район на плаване и отговаря на изискванията на Германски Лойд. Той се отправи на първото си плаване в 7.30 часа, а малко преди 12 часа беше отворен Дунав мост, за да пропусне корабa.
Инвестицията за приспособяване само на хелинга е на стойност 2 млн. евро. Проектът на новия кораб е изготвен изцяло от техническия отдел на „Русенска корабостроителница" и струва около 1 млн. евро. На европейския пазар за нови кораби, търсенето на осемхилядници запазва стабилни тенденции (за разлика от голямо тонажните), тъй като те не зависят от световната криза - за тях не е необходимо да се осигуряват обемни товари в двете посоки, които все повече липсват; имат ниски експлоатационни разходи и могат да оперират във всички морски басейни.
В момента в лимана на корабостроителницата се достроява на вода втори кораб от същата серия, а в цеховите се извършва монтажа на още два съда от поръчка на 6 кораба за Scheepvaartbedrijf Schot C.V, съобщиха от корабостроителницата.
Чуждестранните корабособственици с интерес наблюдават прохождането на осемхилядниците и вече има опция за договор за други 4 подобни сухотоварни съда.