Необходима е база данни, в която да има информация за дупките по пътищата. Това съобщи в кулоарите на парламента министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. В тази база трябва да има информация кои дупки се пълнят, кои са запълнени и, ако някоя от тях се отвори преди изтичането на една година, да се запълни от изпълнителите за тяхна сметка.
Идеята е да имаме контрол и да знаем къде за какво плащаме, а и в дългосрочен аспект да имаме нов механизъм, по който да поддържаме пътищата - чрез плащане за добре свършена работа. Това, с което трябва да започнем, е базата данни на пътната агенция, което трябва да да стане с договор за Световната банка, каза Плевнелиев.
АПИ е закупила машина, която се движи с до 60 километра и може да мери дупките, да ги дигитализира и да изпраща тази информация автоматично в базата данни. Плевнелиев се надява, че агенцията ще успее да закупи още няколко такива машини, които примерно през 2012 г. да пропътуват цялата държава и да заснемат всички дупки. Така ще имаме данните, а след това да търсим рецептата за всеки един от пътищата, посочи министърът.Гражданите също ще могат да подават сигнали за дупки.
Освен за реформа в текущия ремонт и поддръжка, Плевнелиев има идеи за реформи и за
възнагражденията на хората, които се занимават с големите инфраструктурни проекти, за да повиши мотивацията им. В МРРБ средната заплата не е 1050 лева, а 647 лева, уточни той. Трябва да се реши как
в държавната администрация хората да получават достойни възнаграждения, но голямата част от тези възнаграждения да бъдат давани като бонус за постигнат резултат, обясни министърът.