Ново проучване на Trend Micro показва, че все повече и повече хора използват социалните мрежи по време на работа.
Изследването хвърля светлина върху навиците на 1600 интернет потребители от САЩ, Великобритания, Германия и Япония през последните две години.
Данните показват, че използването на социалните мрежи на работното място е нараснало от 19% на 24%. Най-съществен е ръстът в Германия - 10%.
Все още обаче не е напълно ясно дали това постепенно, но значително нарастване се използва в интерес на компаниите или просто им губи работното време на персонала - разлика, която е много важна за мениджърите, загрижени за мрежовата сигурност и производителността на труда.
Работещите с лаптоп посочват дори по-интензивно използване на социалните мрежи - 8% глобално и цели 14% за Германия. Една трета от хората с преносими компютри от цял свят са категорични, че ще продължат да използват социалните сайтове по време на работа.
Размерът на компанията също има значение. В САЩ и Япония работещите в големи компании използват социалните мрежи по-малко, главно заради корпоративните защити от типа "firewall" и ограничения достъп до интернет ресурси. В Германия и Великобритания обаче не е така - хората използват в големите офиси социалните мрежи по-смело.
Разбира се, много мениджъри продължават да са загрижени за загубите на работно време и намалената сигурност на корпоративните компютърни мрежи.
Трендът обаче може да се обясни и с все по-значителната роля на маркетинга и други техники за бизнес в социалните мрежи, отколкото със забавления в офиса.
Да си спомним все пак, че някога дори самата мисъл за сърфиране в Мрежата по време на работа беше считана за лекомислие, докато днес работата на мнозина от нас е немислима без посещаването на поне няколко сайта всеки ден.
По информация на mashable.com