Изследване доказа: изкуственият интелект е с по-добра интуиция от маркетинг директор

30.06.2017 | 15:55
по статията работи: econ.bg
Изследването е проведено с търговски марки с добро дигитално представяне в Турция, Русия и Холандия
Изследване доказа: изкуственият интелект е с по-добра интуиция от маркетинг директор

Изследване на глобалната технологична компания RTB House показа, че използването на изкуствен интелект в банер планирането осигурява над 35% повече кликове в сравнение с естествените инстинкти на професионалистите. Данните категорично сочат, че интуицията на опитните маркетинг мениджъри вече не е най-правилната онлайн рекламна стратегия.

Изследването е проведено с търговски марки с добро дигитално представяне в Турция, Русия и Холандия. RTB House селектира вече използвани банери от най-успешните им кампании в миналото. След което стартира нови с визии, селектирани от маркетинг директори и такива, избрани от  алгоритми, ползващи дълбоко учене (подразделение на изкуствения интелект, което имитира невронните мрежи на човешкия мозък). 

След седмица се отчитат резултатите и преднината на изкуствения интелект е внушителна - самообучаващите се машини разпознават модели на поведение и предвиждат индивидуалните предпочитания на потребителите далеч по-добре от хората:

• 35% повече кликове

• 7% повече конверсии

• 28% повече трафик 

 Следователно изкуственият интелект е способен да надгради резултатите на най-ефективните банер кампании от миналото. 

Каталин Емилиан от RTB House обяснява, че данните, които електронната търговия  акумулира, съдържат всичко, което трябва да знаем за потрeбителите. Въпросът обаче е как да ги анализираме и използваме. „Човешката интуиция просто не може да се бори с решенията на изкуствения интелект. За милисекунди самообучаващите се алгоритми могат да сегментират аудиторията, да таргетират изключително точно реклама към всеки отделен потребител и да разберат в реално време промените в потребителското поведение. Освен това те избягват грешките, които маркетинг специалистите понякога взимат на база его, или остаряла информация. 

Маркетинг специалистите трябва да се доверят на изкуствения интелект, за да са адекватни на бързите промени в рекламната сфера. И само няколко кампании са достатъчни, за да се видят мигновенни резултати“ - обобщава той. 

Очевидно големите играчи в индустрията са съгласни с него – ежегодното изследване на Gartner за маркетинг бюджетите през 2016-2017-а година сочи, че разходите за нови технологии в маркетинг отделите почти са изравнени с тези в IT отделите. И дори се очаква през 2017-а да ги надминат. Което означава, че дигиталният маркетинг вече е борба в полето на информатиката. А инвестициите в дигитални рекламни технологии изграждат революционно ново разбиране на потребителските нужди и поведение. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...