Имат ли апетит чуждестранните хазартни оператори към българския казино пазар?

25.12.2021 | 10:25
по статията работи: Econ.bg
Имат ли апетит чуждестранните хазартни оператори към българския казино пазар?
Снимка: Pavel Danilyuk/ Pexels

За желанията на чуждестранни хазартни оператори да стъпят на българския пазар се говори отдавна. Спрягат се имената на едни от най-известните хазартни компании. Някъде се цитират и конкретни имена на големи чужди брандове, като например SportingWin, Betano казино, Betway и др. С настъпването на пандемията от коронавирус обаче всички инвестиционни намерения в различните сектори се отложиха в очакване на по-добри времена споделят от казино-игри.онлайн.

Потенциал на българския хазартен пазар

Трябва да отбележим, че българският хазартен пазар всъщност наистина има много добър потенциал за развитие. На първо място той е добре регулиран. Като има ясни регулаторни правила, пазарът винаги се развива добре. Освен това членството на страната ни в Европейския съюз също е важен фактор за увеличаване на инвестициите. Във времето, разбира се, е имало не малко сътресения при различни промени в секторното законодателство. Браншът например остро реагира срещу предложения за промени в Закона за хазарта през 2020 г. Тези предложения се отнасяха до ограничаване на юридическите лица, които могат да кандидатстват за лиценз за хазартна дейност, многократно повишение на дължимата еднократна такса при получаване на лиценз за дейността за период от 10 г. и др.

В края на краищата тези промени не се приеха при гласуването на Закона за хазарта в Народното събрание. Вероятно основната заслуга за това е и на активната позиция на Българската търговска асоциация на производителите и организаторите от игралната индустрия. Всъщност тази браншова организация, обединяваща всички заинтересовани страни, свързани с игралната индустрия, също има голям принос за развитието на хазартната индустрия в България. Друг важен аспект е, че все още на българския пазар са малко лицензираните хазартни оператори, особено що се отнася до онлайн хазарта. Това означава наличие на добра ниша за бъдещо развитие, както и разработване на нови продукти и услуги. Затова въпросът не е дали има интерес от родни и чужди хазартни оператори към този пазар у нас, а е кога ще стане това. Вероятно, ако не се беше случила и задълбочила толкова бързо пандемията от коронавирус, щяха да са много повече брандовете, които да кандидатстват за лиценз за хазартна дейност у нас.

Ключови фактори за развитието на бранша

В последните 3 години хазартният бранш у нас се развива особено активно. От една страна, това е свързано с процъфтяването на технологиите в глобален мащаб. Така онлайн хазартът става все по-актуален. Коронавирусната пандемия дава допълнителен тласък за това, включително и в България. Друг важен факт, който също се отразява на инвестициите в сектора, е добавянето на игралния туризъм в държавната стратегия за развитие на туризма у нас за периода до 2020 г. Преди настъпването на здравната криза, на която сме свидетели, се отбелязва стабилен и значителен ръст в развитието на т.нар. офлайн хазартна индустрия – отваряне на нови казино зали в цялата страна, предлагане на нови игри и услуги в тях и т.н.

Известно време се наблюдава паралелно развитие на офлайн и онлайн хазартната индустрия у нас, като много хазартни оператори предлагат и наземни казино зали и онлайн казино и спортни залагания. В последните поне 18 месеца сме свидетели на наистина бурно нашествие на онлайн хазарта, който продължава да отбелязва растящ интерес от потребителите и все по-големи приходи. Особено е нараснал интересът на играчите към използването на мобилни устройства и таблети, през които да се играят казино игри или да се правят спортни залагания. Официалните статистики на приходите на онлайн казината по цял свят отбелязват този факт. България също не е изключение от тази тенденция.

За ЕС например се очакват рекордни приходи именно от онлайн хазарт още до края на 2022 г. Именно европейският пазар е най-активен в развитието на тази индустрия. Най-голям е британският пазар, макар че Обединеното кралство вече не е част от ЕС. Специално в анализ на Европейската асоциация за залози и игри се посочва сериозният потенциал за развитие на хазартните пазари в страни, като Германия, Франция, Италия и България. Тези прогноза се правят на база на сравнението на процента на онлайн хазарта в общия хазартен пазар с останалите европейски страни. В нашата страна и посочените три страни този процент е по-нисък. Друг голям плюс на нашата страна е и факта, че технологичната ни инфраструктура и кадри са на високо ниво. Трудно е да се предскаже в момента какво ще се случи, но се очаква все по-активно развитие на хазартната индустрия в областта на биткойните.

 

 

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...