Жилищните комплекси отново са сред търсените на имотния пазар. Една от основните тенденции, която се наблюдава в последно време, е възраждане на кварталите и то най-вече в източните квартали на столицата. Това са „Младост“, „Дружба“, „Дианабад“, „Слатина“. Това сочат наблюденията на строителната компания BLD Homes, на база на активността на сделките в района.
Жилищните комплекси отново привличат интереса на купувачите, но причината е далеч от познатото съотношение ниско качество-ниска цена.
От бранша отчитат, че ренесансът на тези райони, познати до скоро като „панелни”, днес се дължи на коренна промяна на техния облик. Тези райони са притегателна сила поради фактори като добри комуникации, ново качествено строителство, все по-добра инфраструктура и цени, все още по-достъпни спрямо нивата в центъра.
От компанията отчитат, че от обикновен ж.к. „Младост“ районът се превърна в престижен и изключително предпочитан, а цените му вече са много близки, дори равни на тези в т.нар. престижни столични квартали.
Едно от предимствата на източните райони е бързото развитие на бизнес зоната. Бизнес паркът в Младост беше началото на новата ера за тези квартали. Изграждането впоследствие на редица офис проекти по протежението на бул. Цариградско шосе също допринесе за постепенната, но устойчива промяна на източната градска част.
От бранша отчитат още, че динамичното развитие на „Младост“ започва да „заразява” и „Дружба“. Началото беше поставено с изграждането на Комплекс Цариградски, а днес вече има метростанции, вериги хранителни магазини, детски площадки, все по-добри училища, обширни зелени площи.
Купувачи в „Дружба“ са не само хората, живели до момента в района – хора, решили да купят по-качествено или по-голямо жилище, но да останат в стария си квартал поради видимото му подобряване. Налице е и нова група клиенти и то благодарение именно на близостта на квартала с развитата бизнес зона на града.
IT секторът беше основна двигателна сила на пазара на бизнес имоти няколко години, главно поради „консумацията” на офис площи. Днес ръстът на аутсoрсинг индустрията в София дава своето отражение върху жилищния сегмент. Това са млади хора, живели под наем няколко години, които днес решават да инвестират в собствен дом, най-често в близост до местоработата им поради спецификата на своя социален живот, който е тясно свързан с колегите и работното място.