Иновации в БДЖ: купуваме билети за влак онлайн

04.09.2013 | 14:18
по статията работи: Теодора Пенева
До края на годината ще има 10 нови влака. Билетите ще поскъпнат с 5 на сто
Иновации в БДЖ: купуваме билети за влак онлайн

Очакваното поскъпване на билетите за влак с 5% ще влезе в сила от края на тази година. Това информира новият изпълнителен директор на „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД по време на днешната пресконференция за приоритетите на новото ръководство на дружеството.

Промяната ще обхване несубсидираните или т. нар. Търговски линии – експресите и ускорените влакове, чиито билетни стойности зависят от пазарната обстановка. Ако има повишено търсене, е нормално и цените да се увеличат – и обратно, обясниха от ръководството. По тази причина и не е добре при формирането им да се говори твърдо за някакъв процент, както е планираното с 5 на сто увеличение.

Дългове, приватизация и стабилност

По думите на изпълнителния директор на БДЖ Християн Кръстев загубата в БДЖ от превоза на пътници се е увеличила с 2 млн. лв. в сравнение с миналата година. Това се дължи на намалелия брой на влаковете в последната година, влошаването на качеството на услугата, заради което пътниците са се пренасочили към пътуване с други превозни средства.

Новото ръководство на БДЖ обясни, че ще търси начини за стабилизиране на финансовото състояние на държавния холдинг. Беше потвърдено, че една от възможностите за това е продажбата на неоперативни активи, собственост на железниците – сгради, които например вече са излезли от употреба (почивни станции, общежития и други). Обмисля се още отдаването на концесия на губещи и малодеятелни жп линии.

По темата за приватизацията на „БДЖ - Товарни превози“ ЕООД зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев поясни, че този вариант е бил заложен в приетия план за преструктуриране на БДЖ.

„Ние не сме против приватизацията, ние сме против приватизацията на всяка цена“, коментира той и добави, че се направят опити да се стабилизира състоянието на товарното предприятие.

По думите на Генов относителният дял на превозите от БДЖ „Товарни превози” е намалял на 50% спрямо този преди четири години. Той заяви, че ако преди четири години, инвестиционният дял на БДЖ е бил 80%, в момента той рязко е намалял. "Ние ще търсим възможност да си върнем товарите, което да доведе и до подобряване на финансовите резултати на "Товарни превози", каза той.

Ново ръководство

Димитър Димитров ще оглави БДЖ "Пътнически превози", а новият директор на БДЖ „Товарни превози" е Георги Друмев. Досегашният изпълнителен директор на Холдинг БДЖ Чавдар Трендафилов остава в новото ръководство на дружеството и ще заема поста на заместник-изпълнителен директор на БДЖ.

Подвижен състав

Обновяването на подвижния състав на железниците е основен приоритет в работата на новото ръководство. До края на годината ще бъдат налични 10 нови влака - 3 бързи и 7 пътнически. Общо до края на оздравителния период се предвижда закупуването на 125 влака, което да доведе до зачестяване на превозите по редовните линии.

Целта е влаковете да наваксат с вече модернизираната инфраструктура, която позволява развиването на по-висока скорост – например 160 км/час за конвенционалните влакове.

Планът за финансово оздравяване включва отпускането на 20 милиона лева годишно от държавния бюджет. В момента бюджетът за ремонт и поддръжка на подвижния състав със собствени средства е 50-60 хил. Лева годишно, които според ръководството на БДЖ досега не са били използвани ефективно.

Работи се по възможността за договарянето на европейски средства, като е необходимо да се определи евентуален бенефициент за тях – например Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ).

Автоматизирана система за билети

Дългоочакваното обновяване на системата за продажба на билети вероятно ще бъде факт до края на следващата година.

Предвижда се пълна автоматизация на софтуера – билети ще могат да се закупуват онлайн или от билетни автомати. „По този начин БДЖ ще успее по много повече дистрибуционни начини да достига до своите клиенти“, обясни изпълнителният директор на дружеството.

Част от планираната модернизация включва възможността за закупуването на билети през туристически агенции, както и за продажбата на билети за комбиниран транспорт. Технически е възможно системата да бъде въведена във втората половина на 2014 г., но до месец ще бъде обявена обществената поръчка за това.

Друго важно следствие от автоматизираната система е по-ефективният начин за отчитане и контролиране на продажбите, обясниха на събитието.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...