Снимка: Sxc.hu
Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани заблуждаваща търговска практика на интернет доставчик. Търговецът е рекламирал на своя сайт промоция, чиито условия освобождават новите абонати от инсталационна такса при включването на интернет. Оказва се обаче, че потребителите все пак трябва да заплатят тази такса. Причината е, че валидността на промоцията, чийто период случайно или умишлено не е обявен, е изтекла, а информацията на сайта не е актуализирана
Некоректността на търговеца се изразява в това, че не е намерил начин да премахне заблуждаващото съобщение на уеб страницата си след като преференциалното предложение вече не е валидно. По такъв начин той примамва потребителя, който, привлечен от олекотената оферта, решава да посети офиса му с намерението да стане абонат на именно този интeрнет доставчик. Веднъж отишъл до там, човек вече е инвестирал време, средства, емоции и до голяма степен е изградил у себе си нагласата, че след определени часове, например, ще разполага с интернет връзка в дома си. Ето защо такъв клиент е склонен да заплати и допълнително и е по-лесен за манипулация. На това разчита и търговецът, който смята за достатъчно да разясни промяната устно на клиентите си след като вече са го посетили или чрез съобщение, което е поставил в офиса си и което информира, че „Сайтът на фирмата не е активен от 1 януари 2009г. поради здравословни причини на администратора", обясняват от Комисията.
Действията на КЗП, които установяват тези обстоятелства, започват след постъпване на жалба на потребител. Човекът твърди, че е заплатил инсталационна такса от 20 лв. за включване на Интернет, но е останал с неприятното чувство на подведен, тъй като, за да отиде до офиса на фирмата, той е привлечен от информацията на интренет страницата на оператора, че има промоция за абонати и включването е без заплащане на инсталационна такса, допълват от КЗП.