Искат да включат втора фирма в строежа на АМ "Люлин"

20.10.2008 | 18:07
по статията работи: Петър Чернев
Турския консорциум "Мапа-Ченгиз", който строи магистралата, се обяви против този вариант
Искат да включат втора фирма в строежа на АМ "Люлин"

Втора фирма да се включи в изграждането на закъсняващата магистрала "Люлин", за да се ускори работата, предложи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов. Той даде пример с проблемното строителство на отсечката от магистрала "Струма" от Даскалово до Дупница. Тогава към македонската компания "Маврово" бяха прикрепени подизпълнители и обектът най-после беше завършен, припомни Гагаузов. Автомагистрала "Люлин" се строи от турския консорциум "Мапа-Ченгиз", припомня от своя страна Дневник.bg.

Не сме съгласни с включването на подизпълнители, заяви управителят на българския офис на "Мапа" Рюштю Динчер. Според него строителството закъснява заради забавени отчуждителни процедури, както и заради честите смени на директори в пътната агенция. От подписването на договора за пътя досега се смениха трима шефове. Динчер каза, че въпросът с включването на подизпълнители е бил обсъждан "между другото" с представители на агенцията, но турските компании са категорично против, защото това означава промяна в договора.

Междувременно също днес в интервю за в. "Труд" шефът на "Главболгарстрой" Симеон Пешов заявява, че магистралата трябва да се раздели на отсечки, като за всяка от тях да се направят нови търгове. По думите на Пешов Европейската комисия щяла да подкрепи този подход.

Брюксел обаче е против нови търгове, защото България няма да успее да се вмести в срока за усвояване на европарите, който изтича в края на 2010 г., казаха източници от ЕК. Съветът на евроекспертите към Гагаузов бил да се наложи глоба на турския консорциум за забавеното строителство. Въпросът за избор на нови изпълнители за "Люлин" е бил поставен пред Европейската комисия от зам.-министъра на транспорта Весела Господинова, уточниха източниците на в."Дневник".

Магистрала "Люлин" е сред рисковите европроекти заради закъснението от над половин година. Тя се финансира по програма ИСПА, като средствата бяха замразени заради злоупотребите в пътния фонд. Общият бюджет е 148 млн. евро, което прави "Люлин" (19 км) най-скъпата магистрала в България. Въпреки високата цена "Мапа-Ченгиз" вече поиска актуализация заради скока в цените на суровините, материалите и работната ръка.

Снимка: в. "Дневник"
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...