Комисията за защита на конкуренцията санкционира български сайт заради нашумелия „черен петък“. Експертите установили, че онлайн търговецът eMag е извършил нарушение при провеждането на рекламната кампания за деня. Дружеството ще отнесе глоба от над 550 хил. лева. Сумата представлява 4% от размера на приходите от продажби на еМаг за 2013 г., посочват от КЗК. Санкцията е наложена за миналогодишната кампания и е обявена в деня на тазгодишната.
Глобата е наложена след постъил сигнал от потребители относно прилагането на недобросъвестни търговски практики при провеждането на рекламна кампания „Черен петък“.
Инспекторите установили, че определянето на цените и прилагането на отстъпки за промоционалните продукти при провеждане на кампанията по същество представлява недобросъвестна търговска практика.
„В този смисъл рекламните послания „Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината“ и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината“ като част от кампанията „Черен петък“ имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите“, посочват от КЗК.
Дружеството отнася още една глоба, този път заради друга рекламна кампания, извършена от сайта през март. При нея търговецът е предлагал на клиентите при закупуване на една кафемашина да получи втора кафемашина от същия вид „безплатно“. Според КЗК това по същество представлява предлагане на потребителя на добавка, която е извън позволените от закона размери.
Глобата е в размер на над 200 хил. лева, което е 1,5% от приходите на дружеството за миналата година.