Комисията за защита на конкуренцията разреши концентрация чрез придобиване на едноличен контрол от страна на Lidl Bulgaria GmbH, ФРГ (част от Schwarz group) върху "Плюс България Търговия" КД, гр. София, "Тенгелман Риъл Естейт Интернешенъл България" КД, гр. София, "България Търговия" ЕООД, гр. София и "Риъл Естейт Интернешенъл България" ЕООД, гр. София. Комисията постанови незабавно изпълнение на решението.
При извършването на настоящата оценка на нотифицираната концентрация, Комисията е изследвала подробно характеристиката на съответния пазар, на който сделката се очаква да окаже въздействие, условията на конкуренция, бариерите за навлизане и др.
Въз основа на направения икономически анализ е било установено, че в резултат на сделката ще настъпят ефекти на пазара на търговия на дребно с бързооборотни стоки в супермаркети, хипермаркети и дискаунтъри, както и в смесени магазини за търговия с храни и нехранителни стоки.
Комисията също така е достигнала до извода, че оценяваната сделка не би могла да възпрепятства ефективната конкуренция на така дефинирания пазар.
В процеса на проучването по безспорен начин е било установено, че пазарът на бързооборотни стоки в страната все още се намира в "традиционната" Фаза ІІ. Същият е определен като нискоконцентриран, като нивото на проникване на модерната форма на търговия заема около 30%, т.е в България "модерната търговия" все още е недостатъчно развита.
Макар и нискоконцентриран, в същото време пазарът на търговия на дребно с потребителски стоки за ежедневна употреба е динамичен, с оглед постепенното и трайно навлизане на модерните форми на търговия, става ясно от информацията на антимонополния орган.
Очакванията на участниците на пазара, както и на водещи маркетингови агенции са, че в кратко- и средносрочен план пазарът за търговия на дребно с хранителни и нехранителни стоки ще нараства незначително като общ обем, но делът на "модерната търговия" ще се увеличава за сметка на традиционните форми, които въпреки това ще продължат да имат относително висок пазарен дял и да запълват ниши, които не се покриват от други форми на търговия. Поради близостта им до клиента и изградените потребителски навици малките квартални магазини ще продължат да се разглеждат като конкуренти на търговските вериги.
Установените в рамките на настоящата оценка пазарни дялове на участниците в концентрацията на анализираните съответни локални географски пазари, на които дейността на участниците в сделката се припокрива, дават основание да се счита, че сделката сама по себе си не води до установяване или засилване на господстващо положение, което се допълва от преодолимите бариери за навлизане и динамиката на пазара, препятстваща създаването на устойчиво пазарно присъствие.