С близо 138 хил. лв. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби eMAG. Причината е нелоялна конкуренция, обясниха от антимонополната комисия.
Експертите от КЗК са наложили на „Данте Интернешънъл“ СА имуществена санкция в размер на 137 887 лв. за нелоялно привличане на клиенти във връзка с провеждането на рекламна кампания под надслов „Спечели екскурзия до Канарите”.
Производството е образувано по повод постъпили сигнал и жалба от потребители относно недобросъвестни действия от страна на фирмата във връзка с организирана и рекламирана игра (томбола) на онлайн магазина www.emag.bg. В нея организаторът обещава да даде на печелившия участник награда - екскурзия за двама до Канарите (остров Тенерифе). Участието в играта, проведена в периода 28.07-17.08.2014 г., е обвързано с покупка на минимална стойност от 100 лева от онлайн магазина eMAG.
Комисията обаче установила, че стойността на наградата, която eMAG обещава, надвишава значително цената на продавания продукт. Вследствие на подобно поведение се увреждат интересите на конкурентите, поради което тези способи за привличане на клиенти са недопустими и се санкционират по ЗЗК, обясняват от комисията.
Това не е първа глоба за електронния търговец.
През ноември месец миналата година КЗК санкционира eMAG заради нашумелия „черен петък“. Експертите установиха, че онлайн търговецът е извършил нарушение при провеждането на рекламната кампания за деня. Тогава дружеството отнесе глоба от над 550 000 лева. Сумата представлява 4% от размера на приходите от продажби на eMAG за 2013 г.