*Информацията е актуализирана към 16.48 ч.
Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва проверки на молибния оператор "Мтел" по сигнали и жалби на потребители. Най-често клиентите се оплакват, че месеци наред не могат да проверят сметките си и оставащите минути, Мтел не им издава данъчни фактури в договорения срок и отказва да им предоставя услугата "кредитен лимит".
Друг проблем, за който са постъпили жалби в КЗП, е, че по технически причини "Мтел" не може да активира част от услугите на клиентите си, но ги кара да плащат за тях.
Много от жалбоподателите имат съмнения, че сметките им се надписват. Според други забавянето на фактурите води до двойно таксуване на разговорите им.
Заради създадените неудобства част от потребителите искат да прекратят договорите си с мобилния оператор, без да плащат неустойки, но операторът им отказва, информират от КЗП.
В започващата проверка са поканени да участват представители на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС).
Впоследствие от "Мтел" заявиха, че ще окажат пълно съдействие на КЗП по време на проверката. От компанията припомнят, че забавянето на някои процеси и възникналите трудности са следствие от смяната на клиентската платформа на компанията и към момента голяма част от тези трудности са преодолени.
При смяна на клиентската платформа е обичайно да има забавяне на процесите за всички бизнес сфери, коментират още от първият мобилен оператор.
Към момента възможността абонатите да се информират за текуща сметка и оставащи минути е възстановена за почти всички. По-голямата част от 5,2 млн. клиенти на мобилния оператор са получили сметките си за септември, октомври, ноември и декември още през миналата година.
От позицията разпространена до медиите става ясно, че операторът категорично заявява, че няма умишлено надписване на сметки. Възможни са случаи на погрешно издадени фактури, но след проверка на данните компанията корегира сумата и не изисква от клиента плащането на неточно издадената сума.
Кредитен лимит не се отказва на клиентите. Той не е услуга, а възможност, която оператора предоставя и тя е регламентирана в Общите условия на оператора, става ясно от позицията.
Припомняме ви, че от началото на септември множество клиенти на телекома започнаха да се оплакват от проблеми и забавяне на сметките си. Налице бяха и много оплаквания за това, че смяната на тарифен план и всякакви клиентски справки също не са възможни. Тогава от първия мобилен оператор в България се оправдаха със смяната на системата и посочиха, че проблем с точното отчинате на сметките няма. По това време стана ясно още, че по никакъв начин не са засегнати основните услуги - гласовите разговори и преносът на данни.