КЗП инспектира търговски вериги заради некоректни промоции

14.08.2015 | 16:30
по статията работи: econ.bg
Магазини повишават цените на дадени стоки, за да обявят по-висока отстъпка след това
КЗП инспектира търговски вериги заради некоректни промоции
Снимка: Thinkstock/Guliver

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забранява на търговска верига да заблуждава клиентите си, като формира некоректно процента на намаление на стоки в промоции. Това обявиха в свое официално съобщение от ведомството.

След проверка на структурата е станало ясно, че търговеци у нас повишават цените на дадени стоки умишлено, за да обяви след това по-висок процент на отстъпка. Инспекция на експертите от КЗП е показала, че преди да намали с 25% цените на продукти в промоция, дадена търговска верига умишлено за кратко време ги е завишавала с 2%, за да обяви по-голямо намаление в сравнение с цената от предходен период.

„Другата схема, по която търговецът реализира тази нелоялна практика, е като променя цената на дадена стока през определено време и обявява процент на намаление не върху последната прилагана цена, а върху тази от предишен период, когато е била по-висока“, обясняват от комисията.

От структурата обясняват, че инспектираната търговска верига е продавала определен продукт на редовна цена 7,99 лв., а при обявяване на промоция с 36% отстъпка цената е била 6,99 лв.

„На практика се оказва, че процентът на намалението е изчислен върху цената 10,99 лв., на каквато продуктът е предлаган през друг, по-стар период. При намаление от последната прилагана цена 7,99 лв. отстъпката следва да е едва 14%“, посочват от структурата.

Според КЗП тези два подхода може да повлияят на икономическото поведение на потребителя и той да направи покупка, която не би реализирал при отсъствие на подобна отстъпка. От регулатора допълват, че това е в ущърб на неговите икономически интереси.

Експертите на КЗП съветват потребителите да бъдат изключително внимателни при пазаруването при промоции, тъй като е възможно да попаднат на различни некоректни действия на търговци. Преди всичко е полезно да направят предварително проучване на какви цени се предлага от другите търговци интересуващият ги продукт. 

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...