Снимка: Corbis.com
От днес жителите на община Каварна ще подават сигнали до общинската администрация и ще пускат заявления за издаването на документи през Интернет и чрез кол-център. Това е възможно след внедряването на „Платформа за предоставяне на електронни услуги на гражданите и бизнеса", която беше представена в Каварна от министъра на държавната администрация и административната реформа Николай Василев, кмета на град Каварна Цонко Цонев и генералния директор на „Майкрософт България" Огнян Киряков.
„Възможността за предоставяне на качествени административни услуги на гражданите и бизнеса от страна на местното управление са резултат от усилията на Министерството на държавната администрация и
административната реформа и неговите партньори. Успешната реализация на проекта в община Каварна ще доведе до оптимизиране на работата и подобряване на административното обслужване в общината",
обясни министър Василев. В допълнение кметът на Каварна Цонко Цонев каза, че гражданите и представителите на бизнеса вече могат да заявяват издаването на документи, като направят заявка през
Интернет на създадения уеб портал или чрез изградения кол-център, без да е необходимо да посещават общината. Така например, могат да бъдат заявени удостоверение за семейно положение,
препис-извлечение на акт за смърт и виза за проектиране, както и да бъдат подадени сигнали и предложения до общинската администрация. Общината от своя страна има грижата да изпрати заявения
документ на поръчителя на услугата, след като е готов.
„Платформата за предоставяне на електронни услуги на гражданите и бизнеса" беше представена в края на месец ноември 2008 г. с подписването на споразумение за внедряването й в две пилотни общини -
Каварна и Костинброд. Тя е разработена от „Майкрософт", а процеса по внедряване в Каварна се реализира от консултантите на „Майкрософт България", специалисти от ЦАПК „Прогрес" и Парафлоу
Комюникейшънс. Като технологични партньори в проекта участват и Сиско Системс България, ЕМС и Дел.
Платформата може да бъде внедрена във всяка община на територията на страната, която има интерес, независимо от нейната големина и етап на развитие. Финансирането на подобни проекти е възможно чрез европейски грантови програми за финансиране на дейности в областта на електронното управление.
От съществена важност е възможността на платформата за интегриране на всички вече изградени и съществуващи системи в дадена община. Това позволява на общинските администрации да се възползват в максимална степен от наличните ресурси, с които разполагат, както и от натрупания опит на служителите за работа със съществуващите системи.
Внедряването на платформата помага на общините да отговорят на основните предизвикателства, пред които се изправят всеки ден: подобряване качеството на обслужване на гражданите и бизнеса чрез опростени и автоматизирани процеси; повишаване на оперативната ефективност в самата община (чрез споделянето на услуги, технологии, ресурси и информация); подобряване на отчетността; използване в максимална степен на всички възможности, които предлагат технологиите (гъвкава, интегрирана и сигурна среда за по-ефективно използване и управление на ресурсите); грижа за околната среда (намаляване до минимум на използването на хартиени документи); подкрепа за местната икономика, както и предоставяне на социални грижи и подобряване производителността на служителите, уточняват от Министерството на държавната администрация и административната реформа.