Комисията за конкуренцията започва секторен анализ на медиите

02.04.2018 | 15:30
по статията работи: econ.bg
В работната група влизат именно тримата министри, писали до КЗК - Емил Караниколов, Владислав Горанов и Боил Банов
Комисията за конкуренцията започва секторен анализ на медиите
Снимка: под лиценза на creative commons

В Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е постъпило искане от министъра на икономиката, министъра на финансите и министъра на културата за образуване на производство за извършване на секторен анализ на конкурентната среда на медийния пазар в страната. Комисията се самосезира и ще осъществи проучване в рамките на правомощията си, съобщи регулаторът на сайта си.

В края на февруари на заседание на Министерския съвет бе прието решение, внесено от премиера Бойко Борисов, за създаване на работна група, която да изготви промени в действащото законодателство за собствеността и финансирането на медиите в България и тяхното разпространение. В работната група влизат именно тримата министри, писали до КЗК - Емил Караниколов, Владислав Горанов и Боил Банов. Според източници на ClubZ техният документ е подписан на 14 март и комисията е открила процедурата две седмици по-късно, на 29 март, отбелязва "Капитал".

Правителственото решение дойде 20 дни след като депутати от ДПС, между които и собственикът на медии Делян Пеевски, внесоха в Народното събрание проект за промени в Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения, афиширан като намерение за постигане на "максимално прозрачна медийна среда". В него се засяга и проблемът с разпространението на печатни издания. Самият депутат и издател обяви в медиите си, че с промените цели да разреши спорни въпроси с конкурентните му медии. Законопроектът е разпределен на парламентарни комисии, но все още не е обсъждан.

По пет точки комисията за конкуренция трябва да анализира медийния пазар в България. На първо място тя заявява, че ще изследва характеристиката, структурата на общия медиен пазар в страната (както и характеристиката и структурата на съответните подпазари в него). За тази цел ще бъде анализирана дейността на всички видове медии: вестници, списания и други периодични издания, медиите, разпространявани, чрез електронни съобщителни мрежи, като обществените или търговски електронни медии лицензираните или регистрираните обществени или търговски доставчици на аудио-визуални медийни услуги или радиоуслуги, както и онлайн новинарските услуги – електронните издания на вестници, списания, информационни агенции и други електронни издания.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...