Европейската асоциация за образование и изследване на връзките с обществеността (EUPRERA) и Европейската асоциация на комуникационните директори (EACD) публикуваха резултатите от годишното си изследване Европейски комуникационен мониторинг. Международното изследване се прави за четвърта поредна година и е в партньорство със списанието „Communication Director”, спонсорирано от Инфопак/Infopaq – компания за медиа мониторинг и Грейлинг/Grayling, вторият по големина в света независим консултант по връзки с обществеността. В мониторинга са участвали 1 955 професионалисти от 46 страни.
72% от участниците в изследването споделят, че комуникациите са станали по-важна част за тяхната организация по време на икономическата криза. Проучването показва ясната връзка между комуникационните дейности и улесняването на бизнес процесите - вместо основно да се изграждаимидж и репутация, трябва да се търси позитивна връзка с разработването на бюджета.
Почти всеки втори професионалист в Европа (45%) смята, че онлайн обществата са важен канал за връзките с обществеността днес, докато само 26% вярват в Twitter и 17% в Wikis. Очакванията за бъдещето са много позитивни за всички видове платформи за социални мрежи, начело с тези за онлайн видео. Въпреки тези прогнози, само малка част от организациите са започнали вече да създават необходимите предпоставки за развитие в тази насока.
Подробности за изследването може да прочетете в рубриката "Анализи" на Econ.bg