Столичният общински съвет одобри продажбата на терена, върху който в момента се намира "Трамкар". Теренът ще бъде закупен от общинското дружество "Столичен електротранспорт", в което преди време се
вля "Трамкар"
Парите от продажбата се очаква да бъдат в порядъка на 50 млн. лв. С тях ще бъдат закупени до 25 трамвая на цена между 1 млн. и 1.5 млн. евро., съобщи БГНЕС. Трамваите ще са със средна дължина 24-32
м.
5 млн.лв. ще отидат за погасяване дълговете на "Трамкар“, а 10 млн.лв. за преместването на производствените мощности в друго депо.
Много трудно беше да се защити съществуването на автобусна линия 94 пред Столичния общински съвет. Това каза в ефира на радио „Фокус” общинският съветник от НДСВ в Столичния общински съвет Кирил
Арсов, член на Комисията по транспорта в общината. Той беше потърсен във връзка с идеята за това автобусна линия 94, която върви от Студентски град до Софийския университет „Свети Климент Охридски”,
да стане денонощна.
По думите на Арсов е имало общински съветници и чиновници, които са били против съществуването на линията. „Те имаха недоказани аргументи и факти. Но въпреки всичко разумът надделя. Окончателното
решение за това дали линията да стане денонощна, ще се вземе в края на месец януари”, посочи общинският съветник.
По думите му един от показателите за това да продължи да съществува тази линия е, че пътникопотокът е добър. Малко по-слабо е натоварването на автобусите към 4-5 часа сутринта, но много добро е
натоварването до 2 часа сутринта, каза още Арсов. Той уточни, че не става дума само за студентите, но и за хората, които работят до късно.
„Те трябва да могат да се приберат със сигурен транспорт. А темата за сигурността в Студентски град изникна с пълна сила в последните дни. Не е едно и също дали ще пътуваш с един сигурен транспорт
или ще вземеш такси. Има много оплаквания от някои таксиметрови филми”, каза още Кирил Арсов.