МТИТС не съгласува ОУП на Варна

12.10.2010 | 17:28
по статията работи:
Всички материали, получени от община Варна, касаещи развитието на морската инфраструктура, не са съобразени с Националната стратегия за развитието на пристанищата
МТИТС не съгласува ОУП на Варна

Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията не съгласува общия устройствен план (ОУП) на община Варна и града поради противоречия с изискванията за изграждане на писта на летище Варна и поради факта, че пристанище Варна и прилежащата му територия са изключително държавна собственост и всички планове за него са заложени в Националната стратегия за развитието на пристанищата за обществен транспорт 2008 - 2015 г., съобщиха от министерството.

Община Варна отказа предложението на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) за експертна помощ при изготвянето на общ устройствен (ОУП) по въпроси, които са в изцяло в компетенциите на ведомството.

По отношение на Гражданско летище за обществено ползване "Варна" и посочените основания за резервиране на терен за изграждане на „коса писта" считаме, че същата е неизпълнима от техническа гледна точка и, че изискванията за сигурност и безопасност не могат да се изпълнят. Наред с това, в Сборника за аеронавигационна информация на България са заложени противошумни процедури за излитане и кацане, с което се намалява ошумяването на жилищни райони в гр. Варна, разположени в близост до летището. Този проблем се решава чрез ограничения относно типовете самолети, неотговарящи на изискванията на Наредба №16 от 14,.01.1999 г. за авиационния шум и газовите емисии на авиационните двигатели, заявяват от министерството.

Относно Пристанище за обществен транспорт с национално значение Варна, е възприета перспективата за освобождаване от търговска дейност и приобщаване към градската част само на корабни места № 1-5 с прилежащата им територия. Също така, и предоставянето на зона за обществен достъп, а именно „Изграждане на пътнически терминал с бизнес център на Пристанище Варна-Изток".

Територията, западно от корабно място № 5, следва да запази статута и функционалното си предназначение, поради обстоятелството, че същата съобразно Националната програма за развитие на пристанищата за обществен транспорт е включена в списъка на специализираните пристанищни терминали, подлежащи на концесиониране.

Всички материали, получени от община Варна, касаещи развитието на морската инфраструктура не са съобразени с Националната стратегия за развитието на пристанищата за обществен транспорт 2008 - 2015 г. Освен това, в допълнение са нанесени като съществуващи нерегистрирани рибарски, яхтени и пътнически пристанища на несъществуващ към настоящия момент круизен транспорт.

Териториите на пристанищата не са нанесени и не могат да се проверят, както и да се нанесат настъпилите изменения, а именно - новата строителна граница на вълнолома.

Местоположението на показаните в проекта на общ устройствен план на община Варна и града, както и предстоящите за изграждане пристанища и терените, определени за бъдещи пристанищни дейности, не са съобразени с актуализирания Генерален план за развитие на пристанище Варна.

Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще съгласува общия устройствен план на община Варна и града след като бъдат приведени в изпълнение всички изисквания.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...