Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията не съгласува общия устройствен план (ОУП) на община Варна и града поради противоречия с изискванията за изграждане на писта на летище Варна и поради факта, че пристанище Варна и прилежащата му територия са изключително държавна собственост и всички планове за него са заложени в Националната стратегия за развитието на пристанищата за обществен транспорт 2008 - 2015 г., съобщиха от министерството.
Община Варна отказа предложението на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) за експертна помощ при изготвянето на общ устройствен (ОУП) по въпроси, които са в изцяло в компетенциите на ведомството.
По отношение на Гражданско летище за обществено ползване "Варна" и посочените основания за резервиране на терен за изграждане на „коса писта" считаме, че същата е неизпълнима от техническа
гледна точка и, че изискванията за сигурност и безопасност не могат да се изпълнят. Наред с това, в Сборника за аеронавигационна информация на България са заложени противошумни процедури за
излитане и кацане, с което се намалява ошумяването на жилищни райони в гр. Варна, разположени в близост до летището. Този проблем се решава чрез ограничения относно типовете самолети, неотговарящи
на изискванията на Наредба №16 от 14,.01.1999 г. за авиационния шум и газовите емисии на авиационните двигатели, заявяват от министерството.
Относно Пристанище за обществен транспорт с национално значение Варна, е възприета перспективата за освобождаване от търговска дейност и приобщаване към градската част само на корабни места № 1-5 с прилежащата им територия. Също така, и предоставянето на зона за обществен достъп, а именно „Изграждане на пътнически терминал с бизнес център на Пристанище Варна-Изток".
Територията, западно от корабно място № 5, следва да запази статута и функционалното си предназначение, поради обстоятелството, че същата съобразно Националната програма за развитие на пристанищата за обществен транспорт е включена в списъка на специализираните пристанищни терминали, подлежащи на концесиониране.
Всички материали, получени от община Варна, касаещи развитието на морската инфраструктура не са съобразени с Националната стратегия за развитието на пристанищата за обществен транспорт 2008 - 2015 г. Освен това, в допълнение са нанесени като съществуващи нерегистрирани рибарски, яхтени и пътнически пристанища на несъществуващ към настоящия момент круизен транспорт.
Териториите на пристанищата не са нанесени и не могат да се проверят, както и да се нанесат настъпилите изменения, а именно - новата строителна граница на вълнолома.
Местоположението на показаните в проекта на общ устройствен план на община Варна и града, както и предстоящите за изграждане пристанища и терените, определени за бъдещи пристанищни дейности, не са съобразени с актуализирания Генерален план за развитие на пристанище Варна.
Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще съгласува общия устройствен план на община Варна и града след като бъдат приведени в изпълнение всички изисквания.