Магистралата София-Калотина ще струва близо 400 млн. евро

23.09.2010 | 18:19
по статията работи:
До края на месеца работна група трябва да е готова с точните разчети какво, кога и как ще се изгражда
Магистралата София-Калотина ще струва близо 400 млн. евро

Изграждането на магистрала "София-Калотина" ще струва близо 400 млн. евро. Пари за изпълнението на проекта ще бъдат осигурени по оперативна програма "Транспорт", включваща периода 2007-2013 г. До края на септември работна група трябва да е готова с точните разчети какво, кога и как ще се изгражда.

Средствата за изграждането на магистралата ще дойдат от спестените пари от търговете за другите магистрални отсечки, които се разиграват по ОП"Транспорт", обясни министър Плевнелиев. Той даде за пример "Тракия", където постигнатата икономия е около 100 млн. евро. Отделно до края на март 2011 г. трябва да приключат търговете за двата лота за общо 67 км от магистрала "Марица", както и два лота за общо 32 км от магистрала "Струма", където също се очаква да се реализират икономии след провеждането на търговете, информира Дневник.bg.

Проектът предвижда аутобанът да се строи на четири лота. Те са с обща дължина 79.7 км. и трябва да бъдат завършени до края на 2015 г. Най-много трудности и забавяне ще има в частта между София и Калотина, защото там няма започнала подготовка за строителството.

Другите три участъка са: Северната, Западната и Източната тангента от Софийски околовръстен път. За тях има някаква предварителна готовност за изграждане. Тези лотове могат да бъдат изградени до 2014 г., става ясно от информацията на Pari.bg.

Тя (магистралата "София-Калотина" - бел.ред.) ще включва и така наречената западна тангента, тъй като София има изключителен проблем, че там, където ще дойде магистрала "Люлин", ще стане също жестоко стълпотворение от коли и камиони, задръствания, тъй като западната тангента на София е в едно изключително тежко състояние. Така че западната тангента е между връзката на магистрала "Люлин" и връзката на бъдещата магистрала "София - Калотина". След това следващият участък е северната тангента на София, която е изключително важна. Последният - четвърти участък, е източната тангента на София. По този начин целият транзитен трафик през магистрала "Люлин" по западната тангента през София-Калотина по северната тангента и през източната тангента заминава за "Хемус" и "Тракия", без да влиза в центъра на града, за да направим София един прекрасен град за живеене, каза Плевнелиев.  

Той припомни амбицията на кабинета до края на мандата да бъдат построени 3 магистрали. Ресорният министър обясни, че още преди 40 години страната ни е обмисляла вариант, при който България е кръстосана от 7 аутобана. Прогнозите на Плевнелиев са, че ако се работи сериозно, по тях ще можем да пътуваме през 2020 година, предаде Dariknews.bg.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 06.12   963 г. – Лъв VIII е избран за римски папа. 1240 г. – Армията на монголския владетел Бату Хан покорява Киевското княжество. 1534 г. – В Еквадор е...