Предвид предстоящата ревизия на европейските закони за регионалните летища, която ще се извърши през 2010 година, общините в Холандия, Полша и Испания търсят възможности за партньорство с нискотарифни авиокомпании, предаде EUobserver.
„Регионалните летища са двигателите на икономическо развитие и могат да подпомогнат контакта и връзките с по-далечните европейски области”, коментира Хари Дийксма, заместник-губернатор на холандската провинция Флеволанд. Той добави, че до 2020 година повече от половината пътници в ЕС ще използват услугите на нискотарифните компании. Флеволанд се надява да получи разрешение от Хага да поеме част от трафика на летището в Амстердам.
Важността на регионалните летища си личи особено ясно във Валенсия. Регионалното летище в Кастейон помага на местната индустрия за производство на керемиди, а футболният клуб „Виляреал” също се възползва от него, тъй като град Виляреал е с население само 40 хил. души и няма собствено летище.
Насоките на ЕК за регионалните летища бяха създадени през 2005 година, година след като Ryanair беше глобена за получаване на нелегална помощ от Валония, тъй като построи летище за собствените си полети близо до Шарльороа. През декември миналата година, обаче, Европейският съд отмени глобата с мотива, че действията на ирландския нискотарифен превозвач са част от нормалната икономическа активност.