Марк Зукърбърг е бил сериозно уплашен за Facebook

12.09.2013 | 10:10
по статията работи: Георги Георгиев
Но сега всичко е наред - акциите на компанията достигнаха рекордни стойности, окрилени от мобилната реклама
Марк Зукърбърг е бил сериозно уплашен за Facebook

Основателят и изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг е бил сериозно разтревожен за бъдещето на компанията след появата ѝ на борсата през май 2012 г. Това заяви самият той по време на проведената вчера конференция на TechCrunch Disrupt в Сан Франциско, пише Блумбърг“.

Зукърбърг описа годината след това като „изключително турбулентна“, след която обаче Facebook са излезли по-силни.

„Вероятно съм последният човек, който бихте искали да попитате как да се прави гладко първично (публично) предлагане“, каза той. „Бях наистина разтревожен, че хората ще напуснат компанията и ще бъдат деморализирани, когато цената на акциите спадне“,

Но сега изглежда, че първоначалният шок е отминал и Facebook я чака добро борсово бъдеще. Акциите на щатската корпорация, която управлява най-голямата социална мрежа в света, достигнаха до рекордно високи стойности в сряда (11 септември). Основната причина за ръста е мнението на инвеститорите, че компанията ще започне да печели много от растящото търсене на рекламни услуги.

Така в сряда вечерта акциите на борсата в Ню Йорк се покачиха с 3,3 процента до нива от 45,04 долара, надвишавайки най-високата стойност досега от 45 долара за бройка. На тази цена дяловете се търгуваха в първия ден при излизането на компанията на борсата.

За да се справи с кризата и сериозното поевтиняване на акциите в месеците след листването, Зукърбър и компания предприеха сериозни усилия да направят бизнеса печеливш. Основата посока, в която се работеше, бе в привличането на потребители и средства за реклама през смартфоните и таблетите на Facebook. Така сред профилните ъпдейти и снимки Facebook започна да вмъква и рекламни обяви.

Компанията, която понастоящем има над 1 млрд. потребители, предприе мерки и към опростяването на процеса на купуване на реклама. В резултат за второто фискално тримесечие 41 процента от приходите от реклама са дошли от такава, пускана през мобилни устройства. За сравнение за предходния период този дял е бил 30 на сто.

Така Facebook, чиято пазарна капитализация надмина 100 млрд. долара, успя да повиши акциите с над 60 процента от юли, когато бе обявено, че приходите от мобилна реклама са на път да задминат тези от настолните компютри. Тогава бе съобщено, че тези продажбите са се увеличили с 53 процента и са достигнали до 1,81 млрд. за тримесечието.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 08.05   1559 г. – В Англия е приет Актът за супремацията, с който кралица Елизабет I става глава на Англиканската църква. 1794 г. – По време на Якобинска диктатура, за...