Дефицитът намалява и през следващата година ще е 2%. Това заяви председателят на парламентарната комисия по бюджет и финанси Менда Стоянова. По думите й средносрочната бюджетна прогноза разкрива, че той ще продължи да намалява.
„Лично аз смятам, че това намаляване трябва да става с по-бързи темпове, защото вече осма година сме на дефицит, а той от своя страна води до дългове и заеми“, поясни тя.
Стоянова бе категорична, че България няма да навлезе в дългова спирала.
"Не обичам да слагам етикети на бюджета. Бюджет 2016 е възможният бюджет, този, който България може да си позволи", допълни Стоянова.
Председателят на парламентарната комисия призова общините да обърнат сериозно внимание върху събирането на местни данъци.
„Едва след като започнат да се събират по-добре данъците в общините, тогава ще може да се говори за промяна на някой от тях, ако това е необходимо“, допълни Стоянова.
Тя преповтори думите на колежката си от ГЕРБ и бюджетната комисия Диана Йорданова от вчера, която заяви, че казаното от премиера Бойко Борисов пред кметове от партията е било извадено от контекста и той не е разпореждал вдигане на местните данъци и такси.
Според нея тези, които живеят в София трябва да плащат по-високи данъци, отколкото тези в селата. По думите й трябва да се увеличат още таксите за паркиране в столицата, като по този начин ще се намали движението в центъра на града.
„Има дупки, защото няма приходи, за да се запълнят дупките, държавата трябва да извади пари. Има два начина – чрез данъците или чрез винетките. Според мен по-правилен е вторият начин – който има претенции, той трябва да плаща“, коментира пред bTV Стоянова относно поскъпването на винетките и състоянието на пътна инфраструктура.
„Републиканската пътна мрежа е над 20 000 километра и тя ще продължи да се доизгражда и поддържа. Използвахме адски много европейски средства за изграждането на магистрали. Те обаче трябва да се поддържат с парите на тези, които ги използват”, каза още тя.
Стоянова посочи, че „перничани плащат данъка върху колите си в Перник, а разбиват софийските пътища”, като решение за това е „да има градски транспорт, буферни паркинги и високи такси за паркиране в града”.