България има потенциал да бъде водеща туристическа дестинация, свързана с винения туризъм, но трябва да се наблегне на качествената таргетирана реклама на продукта. Това отбеляза заместник-министърът на туризма проф. Мариела Модева по повод Международния ден на мавруда.
Международна конференция обсъди значението на местните сортове за развитието на национален винен бранд и винен туризъм в България.
По нашите земи се носят много легенди за мавруда и производството му е част от битието и културата на българина. Със своите древни ритуали и развитие от векове, лозарството и винарството е нещо, с което не само трябва да се гордеем, но и да използваме в рекламните съобщения, които изпращаме към различните аудитории. „Предстои много работа, свързана с подобряване на имиджа на бранд България, като това можем да го постигнем само чрез съвместна работа с бранша и качествени експерти, които да организират и приложат в действие правилните тактики и решения“, подчерта заместник-министър Модева.
Международният ден на мавруда допринася за популяризирането на българското вино и винения туризъм сред местни и чуждестранни потребители. Посветен е на виното по нашите земи и е наречен на един от най-ценените и стари български сортове,
Организирането на подобен тип събития е в унисон с усилията на Министерството на туризма да популяризира българската традиционна национална кухня и инициативите, допринасящи за развитието на кулинарния, винения и културния туризъм у нас. По този начин се обогатява добавената стойност на комбинирания туристически продукт на страната ни и се стимулира националната икономика, като се изпълнява една от целите на министерството – България да се превърне в разпознаваема и желана целогодишна дестинация.