Метрото до район "Слатина" започва да се строи през 2023 година

14.09.2022 | 18:15
по статията работи: econ.bg
Проектът ще бъде финансиран със заем от Европейската инвестиционна банка в размер на 360 млн.лева, изтеглен от общината, 45 млн.лева от общинския бюджет и още 143 млн. лева от държавния бюджет, като общата инвестиция за изграждането е 548 млн. лева
Метрото до район "Слатина" започва да се строи през 2023 година
Снимка: sofia.bg

Строежът на разклонението на третата линия на метрото от Военна академия през район "Слатина" до бул. "Цариградско шосе" ще започне през 2023 г. Това съобщи кметът Йорданка Фандъкова след като днес Министерският съвет прие изменение в Общия устройствен план на Столична община, което позволява да бъде разширена третата метролиния.

Проектът ще бъде финансиран със заем от Европейската инвестиционна банка в размер на 360 млн.лева, изтеглен от общината, 45 млн.лева от общинския бюджет и още 143 млн. лева от държавния бюджет, като общата инвестиция за изграждането е 548 млн. лева. Предишното правителство на Кирил Петков гласува по 40 млн.лева от държавния бюджет в продължение на четири години за изграждането му.

Трасето на разклонението на третата метролиния ще бъде от бул."Евлоги Георгиев" при Военна академия до бул. "Цариградско шосе" до пътния възел с ул. "Проф. Петър Мутафчиев". Метромрежата ще се увеличи с 6 км. Новите метростанции ще бъдат разположени на следните места по маршрута: пред Военна академия при "ул. "Шипка", в кв. "Гео Милев" - в ж.к. "Слатина", между "София Тех парк" и зала "Арена Армеец" и на бул. "Цариградско шосе".

Предвижда се да бъдат превозвани с 16 милиона повече пътници годишно, а делът на пътуванията с метро в градския транспорт ще достигне близо 50%, съобщават от Министерския съвет. Сред очакваните ефекти са спад на автомобилите в движение с 8801 дневно и намаляване на трафика с около 25%. По-високата скорост на придвижване с метрото в сравнение с останалия транспорт ще спести на жителите града допълнително 8553 човекочаса на ден.

Реализацията на проекта за разширяване на третата линия на софийското метро ще окаже положителен ефект и по отношение на намаляването на вредните емисии, фините прахови частици, оловните аерозоли и др. с няколко хиляди тона годишно, се посочва в съобщението на Министерския съвет.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...