Московски: Концесионерът на летището в София ще разширява терминалите

01.08.2017 | 11:50
по статията работи: econ.bg
Летището е отесняло като възможности на терминалите, но не и пистата, която може да приема 10 млн. пътници годишно при трафик от 5 млн. сега, уточнява министърът
Московски: Концесионерът на летището в София ще разширява терминалите
Снимка: БГНЕС

Концесионерът на "Летище София" ще трябва или да модернизира терминал 1, или да построи терминал 3. Това казва в интервю за "24 часа" министърът на транспорта Ивайло Московски.

Летището е отесняло като възможности на терминалите, но не и пистата, която може да приема 10 млн. пътници годишно при трафик от 5 млн. сега, уточнява министърът.

Той изразява надежда през 2018 г. да бъде сключен договорът за концесия на летището, за който безплатен консултант е Европейската инвестиционна банка. Московски потвърждава, че настоява за задължително авансово плащане в размер на 224 млн. лв., колкото е разрешената от Брюксел държавна помощ. Набирането на оферти ще продължи 6 месеца.

Министърът описва нова схема за финансиране на дълговете на БДЖ след като заради действия на служебния кабинет концесионирането не летището се отлага и на приходите оттам държавата в този момент не може да разчита. Според Московски Министерството на финансите би могло да разреши безлихвен заем, БДЖ да се разплати с облигационерите (сумата е 150 млн. лв.), а след като концесията на летището стане факт, държавата да си върне парите.

Търгът за нови влакове ще бъде пуснат през октомври и ще е на обща стойност 350 млн. лв., казва Московски. "Всяка година държавата дава по 35 млн. лв. за ремонт и модернизация на подвижния състав. Идеята е да ги съберем за 10 г. напред, ако финансовият министър ги увеличи, ще е по-добре, и да обявим процедура за нови влакове", пояснява министърът и уточнява, че те ще бъдат изплащани в продължение на 10 г.

Московски разказва, че в София има идея жп влаковете да се срещат с метрото на входовете на града, вместо всички пътници да се стичат към Централната гара. "Да има рингови гари, които да дават възможност хората от влака да се прекачват на метрото", казва той и дава пример със зоната Божурище, до която ще се стига с влак, но с прекачване непосредствено от спирката на метрото "Обеля".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...