"За семействата на загиналите от пожара във влака София-Кардам ще има обезщетения в размера на тези, които бяха осигурени от държавата след инцидента с катастрофата край град Бяла". Това каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев преди извънредното заседание на кабинета.
На въпрос дали носи оставката в джоба си, министърът отговори, че всеки трябва да поема своята отговорност, но в никакъв случай отговорността на другите.
Мутафчиев още призова да не се създава нереална представа за БДЖ покрай този трагичен случай.
Окръжна прокуратура работи по няколко версии, включително и за умишлен палеж в спалния вагон на влака от София за Кардам. Това съобщи наблюдаващият прокурор Валери Мирчев.
Другите възможни причини, които се проверяват са "непремерени и непредумишлени действия" от страна на пътуващите в купето, както и късо съединение от елинсталацията.
"Засега не можем да изключим нито една от версиите, тъй като разследването на случая е в начален стадии", каза прокурор Мирчев. Той добави, че част от оцелялата при пожара инсталация е предадена за
експертиза.
По-рано днес бяха идентифицирани и телата на последните три жени, които бяха обявени за изчезнали след трагедията във влака София-Кардам. Това са Галина Иванова, Елена Халачева и Антоанета Тодорова. Така, общият брой на жертвите достигна общо 9, съобщи за Агенция “Фокус" доц. д-р Петко Лисаев от Съдебна медицина – Плевен, предаде БГНЕС.
Галина Иванова е лекар от София. Елена Халачева също е от столицата. Антоанета Тодорова е студентка от Добрич, приятелка на Валерия Желева, която също загина при тежкия инцидент.
"Смятаме, че сме направили всичко, каквото можем. Успяхме да посочим коя коя е. Оттук нататък остава близките да приемат телата", каза доц. д-р Лисаев.
На 2 март бяха разпознати телата на: 19-годишната Валерия Желева от Добрич, проф. Рашо Рашев, директор на Националния археологически институт, 25-годишният Даниел Вичев от Добрич, Мая Машева, Стоян Ковачев, Калчо Стефанов.
Пожарът във влака София-Кардам е резултат от външна причина, а не от луминесцентна лампа или нещо друго във вагоните. Това каза по-рано днес в ефира на bTV главният ревизор по безопасността в БДЖ Кирил Ангелов. Той уточни, че става въпрос за някакъв катализатор от багажите на пътниците.
"Досега в България няма вагон, който да се е самозапалил", беше категоричен Ангелов. Главният ревизор допълни още, че предишният ден са сменени осем осветителни тела в кушет-вагона, почистено е и под телата от прах.
"Мит е, че не е имало пожарогасители и че не са използвани, те стоят в служебното помещение", съобщи главният ревизор на БДЖ. Той допълни, че шафнерът на кушет-вагона не е имал пожарогасител в
неговото купе и е взел от колегата си от спалния вагон, след което е започнал да гаси.
Той е имал ключ от външните врати, но липсата на време и бързо разгорелият се огън най-вероятно не са позволили отключване вратата на вагона, каза още главният ревизор. "Нещо, което може да възпламени огъня, е причина за пожара", каза още Кирил Ангелов.