Електронните услуги на НАП няма да достъпни от 1 до 7 януари 2018 г. Официално - заради годишно приключване на информационните системи - така казват оттам.
Няма да бъдат достъпни част от е-услуги за подаване на данни и документи от задължените лица, а до 8 януари е възможно да има забавяне в получаването на резултатите от обработката на подадените по е-път декларации и документи от клиентите на НАП чрез услугите за подаване на: декларации и документи, касаещи осигурителни вноски, вкл. уведомления за трудови договори, справки-декларации, описи на наличните активи по ЗДДС и дневници по ЗДДС и VIES декларация; декларация по чл.50 от ЗДДФЛ за 2017 г.; декларация по чл.55 от ЗДДФЛ и чл. 201 от ЗКПО за четвърто тримесечие на 2017 г. и м. декември 2017 г.
В същия период е-услугите, предоставящи информация от данъчно-осигурителната сметка на задължените лица, ще работят с данни, актуални към 31.12.2017 г.
В офисите на НАП пък ще се приемат декларации, искания и заявления от 2 януари до 5 януари, но издаването на документите ще бъде възобновено след дейностите по годишното приключване на информационната система.
Промяна няма обаче по плащането на данъци, осигуровки и публични вземания, принудително събирани от приходната агенция. Там редът и банковите сметки си остават същите.