В условията на криза най-големият потенциал винаги е бил вътрешният пазар. В този смисъл и надеждите на туристическия бранш у нас са обърнати към българите, към родния турист. Това каза в предаването
„Кой говори” по Дарик радио Любомир Панковски, изпълнителен директор на „Алма тур” и член на УС на Българската асоциация на туристическите агенции.
В условията на криза ще се отсеят качествените от некачествените услуги, тоест качествената услуга ще продължи да носи в себе си качествената цена. Некачествената услуга ще бъде принудена да намалява
драстично цената, за да стигне до баланса между цена и качество, обясни Панковски.
На последния конгрес на Световната туристическа организация се изказаха мненията, че ще нараства броят на кратките пътувания, на пътуванията до близки дестинации, каза Панковски. Според него
българският туризъм трябва да продължи да се концентрира в максимална степен именно към европейските туристи, това, в което и до момента сме били силни като дестинация. „Ако се обърнем към
статистиката, ще видим, че и с днешна дата най-голям е броят на туристите от съседните държави. Това са и основните страни, от които България може да черпи огромен потенциал, огромен брой туристи”,
коментира Панковски.
За национална реклама тази година страната ни е похарчила 5 млн. лв. Родният бранш е скромен в исканията си спрямо конкурентите, обясни Панковски. Той даде пример с Кипър и обясни, че за тази година
островната държава е похарчила 68 млн. евро за национална реклама. Испания пък е заделила 130 млн. евро, Гърция – 120 млн. евро. Така за национална реклама държавите заделят между 4 и 10 на сто от
брутния си приход от туризъм.