Най-вероятно ГБС ще довършва Южната дъга на София

15.09.2010 | 18:21
по статията работи:
Дружеството управлявано от Симеон Пешов даде 37.241 млн. лв. без ДДС за строителството на 2.14 км участък
Най-вероятно ГБС ще довършва Южната дъга на София

"Главболгарстрой" ще продължи да строи южната дъга на София, след като днес даде най-ниската цена на търга. Дружеството управлявано от Симеон Пешов даде 37.241 млн. лв. без ДДС за строителството на 2.14 км участък между бул. "Симеоновско шосе" и жк. "Младост ІV".

Цената е с близо 45% по-ниска от тази, за която "Главболгарстрой" построиха предишната отсека от околовръстното от "Бояна" до "Симеоновско шосе", която е със сходни параметри като настоящия участък, но двойно по-къса. Прогнозната стойност на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) беше 56 млн. лв. без ДДС, припомня Дневник.bg.

Проектът за разширението на Южната дъга от "Симеоново" до "Младост" се финансира от еврофондовете чрез Оперативната програма "Регионално развитие" и е с прогнозна стойност 67.2 млн. лв. Правителството отпусна и около 20 млн. лева за отчуждения на имоти по продължение на трасето.

Общо от 11 участника до отваряне на ценовите оферти бяха допуснати само пет. Втората най-ниска цена даде Обединение "Южна дъга", в което участват "Трейс груп", PSI, СК13 "Пътстрой" и други с предложение от 40,6 млн. лева без ДДС. Най-висока беше офертата на Обединение Южна дъга - АМ "Хемус" Инжстройинженеринг" с 52,5 млн. лева. Останалите два допуснати участника предложиха повече от 45 млн. лева.

До десет дни комисията от Агенция "Пътна инфраструктура" ще се произнесе кой ще е победител в търга. Неговата ценова оферта трябва да е не по-ниска от 30 % от осреднената цена от останалите участници, информира Dariknews.bg.

Трасето започва от възел "Младост" при километър 42, пресича "Бистришко шосе", отклонява се към Симеоновския лифт и към бул. "Климент Охридски" (където ще има надлез) и се включва към новоразширения участък на околовръстно шосе.

Отсечка от "Симеоново" до бул. "България", изградена от "Главболгарстрой", е широка 46 м., а в частта от "Симеоново" до "Младост", разбитият стар път се стеснява до по-малко от 9 м., информира Mediapool.bg.

Строителството може да започне още тази есен. Наскоро министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев заяви, че там ще се образува най-голямата тапа в столицата, тъй като реконструкцията на пътя ще съвпадне със строителството на магазина на "Икеа".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...