Скоростта на превозните средства в населените места може да бъде ограничена от 50 на 30 километра в час. Това ще се случи, ако влезе в сила нова наредба, разработвана от МРРБ и МВР. На входовете на градовете ограничението ще остане 50 километра в час, информира телевизия "България он еър".
За да се намалят инцидентите с пешеходци, в документа се предлагат редица нововъведения при изграждането на пътната инфраструктура. По пътищата трябва да има повече легнали полицаи, а пешеходните пътеки да са очертани от цветни паважни или бетонни блокчета, а вътрешната част - от асфалт.
Напречни неравности от асфалтобетон, паваж, каучук или от друг строителен материал, трябва да бъдат поставени в близост до всяко училище, детска градина или спортна площадка. Височината им трябва да е 7.5 сантиметра, а ширината й - над 4 метра. Всички изкуствени неравности по пътищата трябва да са вписани в регистър, който ще се води от собственика на пътя.
До края на работния ден от МРРБ не успяха да отговорят какви са мотивите за намаляване на скоростта и кога трябва да влезе в сила въпросната наредба.
"Рязкото намаляване на скоростта в населените места ще предизвика още по-голям транспортен хаос", коментира Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите. До този момент никой от двете министерства не ги е потърсил за мнение по готвените промени. "Специално за КАТ мога да кажа, че винаги така променят правилата за движение, за да могат да глобяват повече шофьори".
Йонко Иванов от Асоциацията по авто-мото подготовка също каза, че не е запознат с промените. Той добави убиването на скоростта никога не е имало положителен ефект особено в големите градове. Депутатите от парламентарната транспортна комисия бяха изненадани от текстовете на норматива.