Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) Антон Гинев направиха работно посещение на проекта „Реконструкция и
електрификация на жп линията Пловдив – Свиленград”. Двамата заедно с журналисти, представители на гръцката компания изпълнител на І фаза от проекта ТЕРНА и представители на НКЖИ, които контролират
изпълнението на проекта, се запознаха на място със значителния напредък на строителните дейности и провериха работите по трасето на фаза І „Крумово – Първомай”. Стойността на първа фаза е 88 728 832
евро, съобщи НКЖИ.
Проектът „Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив – Свиленград” е ключов не само за България, но и за целия Европейски съюз, защото след приключването му ще осъществява основната
железопътна връзка между Европа и Азия. Общата стойност на проекта е 340 млн. евро. От тях 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от ИСПА, 150 млн. евро са кредит от Европейската инвестиционна банка и
37 млн. евро са осигурени от държавния бюджет на България. Очаква се след приключване на строителните дейности скоростта на движение на влаковете по линията да бъде 160 км в час.
„Проектът е част от ІV и ІХ международни транспортни коридори, които са включени в изграждането на интегрирана транспортна система в Европа. В рамките на националната железопътна мрежа, проектът е
част от магистрална железопътна линия No.1 Калотина – Драгоман – София – Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граници и е сред приоритетните проекти с национално значение от инвестиционната програма
на Министерство на транспорта”, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев.
„Модернизацията на жп линията от Пловдив до Свиленград – турска/гръцка граница е от изключителна важност за НКЖИ, защото ще спомогне за интегрирането на железопътната мрежа на България с европейската
и ще намали времето за пътуване на пътници и товари, което ще повиши конкурентноспособността на българския железопътен транспорт. Освен това успешното реализиране на проекта ще повиши сигурността на
движение на влаковете и ще понижи разходите за поддръжка на железопътната инфраструктура. Електрифицирането на ключова линия като Пловдив – Свиленград ще повлияе благоприятно и на екологията като
намали замърсяването на околната среда”, заяви от своя страна генералният директор на НКЖИ Антон Гинев.