Направиха работно посещение на жп линията "Пловдив-Свиленград"

27.10.2008 | 14:47
по статията работи: Петър Чернев
Очаква се след приключване на строителните дейности скоростта на движение на влаковете по линията да бъде 160 км. в час.
Направиха работно посещение на жп линията "Пловдив-Свиленград"

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) Антон Гинев направиха работно посещение на проекта „Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив – Свиленград”. Двамата заедно с журналисти, представители на гръцката компания изпълнител на І фаза от проекта ТЕРНА и представители на НКЖИ, които контролират изпълнението на проекта, се запознаха на място със значителния напредък на строителните дейности и провериха работите по трасето на фаза І „Крумово – Първомай”. Стойността на първа фаза е 88 728 832 евро, съобщи НКЖИ.

Проектът „Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив – Свиленград” е ключов не само за България, но и за целия Европейски съюз, защото след приключването му ще осъществява основната железопътна връзка между Европа и Азия. Общата стойност на проекта е 340 млн. евро. От тях 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от ИСПА, 150 млн. евро са кредит от Европейската инвестиционна банка и 37 млн. евро са осигурени от държавния бюджет на България. Очаква се след приключване на строителните дейности скоростта на движение на влаковете по линията да бъде 160 км в час.

„Проектът е част от ІV и ІХ международни транспортни коридори, които са включени в изграждането на интегрирана транспортна система в Европа. В рамките на националната железопътна мрежа, проектът е част от магистрална железопътна линия No.1 Калотина – Драгоман – София – Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граници и е сред приоритетните проекти с национално значение от инвестиционната програма на Министерство на транспорта”, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев.

„Модернизацията на жп линията от Пловдив до Свиленград – турска/гръцка граница е от изключителна важност за НКЖИ, защото ще спомогне за интегрирането на железопътната мрежа на България с европейската и ще намали времето за пътуване на пътници и товари, което ще повиши конкурентноспособността на българския железопътен транспорт. Освен това успешното реализиране на проекта ще повиши сигурността на движение на влаковете и ще понижи разходите за поддръжка на железопътната инфраструктура. Електрифицирането на ключова линия като Пловдив – Свиленград ще повлияе благоприятно и на екологията като намали замърсяването на околната среда”, заяви от своя страна генералният директор на НКЖИ Антон Гинев.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 20.11   284 г. – Диоклециан става римски император. 1194 г. – Палермо (Сицилия) е завладян от император Хайнрих VI. 1541 г. – Жан Калвин представя теорията си...