Обединяващо за подхода на банките към клиентите е т.нар. маркетинг на задържането - установяване на дългосрочни отношения, условия за диалог и установяване на доверие. Това каза пред БТА председателят на Управителния съвет на Асоциацията на българските банки (АББ) Виолина Маринова.
С влизането в сила на новия Закон за потребителския кредит няма да има много кредитополучатели, които да се отказват от кредитите си, или предсрочно да ги погасяват, прогнозира Маринова.
В ежедневната практика ще се верифицират посочените в Закона условия за упражняването на правото на отказ, механизмите на комуникация между банковите институции при отказ на клиента от договор в една банка и избор на друга банка. Ще се прецизират термини като"неоправдано забавяне" при погасяване на отказан кредит.
С оглед на сегашната ситуация и на перспективата за овладяване на кризата, всяка банка ще преценява прецизно акцентите в своята политика по сегментиране на клиентската си база, така че да бъде максимално ефективна, коментира Маринова. Тя прогнозира, че едва ли банковият пазар ще се върне към кредитния бум от последните няколко години преди настъпването на кризата.
Според Маринова е не само неоправдано, но и рисковано противопоставянето на "българските банки" и "обществото": Банките и обществото не са антиподи, напротив, в диалога, в изграждането на партньорство е ключът за преодоляването на опитите да се придаде отрицателната инерция на взаимоотношенията им