Най-известната търсачка в света Google непрекъснато среща конкуренция от страна на компании от Силиконовата долина, като последната е от град Джърси, Ню Джърси, съобщава CNET News.
Accoona.com е частна компания, която миналата седмица обяви, че търсачката, създадена от нея, използва голяма доза изкуствен интелект за откриване на резултатите, които Google и други сайтове за търсене може да пропуснат.
Също така Accoona съобщи, че рекламният й модел, поне в началото, е впечатлил някои шефове на компании и изследователи.
Компанията смята, че търсачката й е различна от останалите на пазара. Когато например потребителят напише "Oscar winners" в полето за търсене, Accoona показва истории относно спечелилите наградите на академията, независимо дали в тях се споменава думата "Oscar" или не.
От Google не са направили коментар относно новата търсачка, а от Yahoo са заявили, че е трудно да коментират, без да знаят подробности около технологията.
В Accoona потребителят може да прецизира резултатите от търсенето, използвайки кратък списък от падащо меню, включващо "споменати хора" и "издател". Всяко меню предлага максимум 50 избора и дава информация колко пъти всеки избор е споменат в резултатите.
В момента сайтът използва технологията си и прецизираните резултати от търсенето само за данни от новините и бизнес категориите. Търсенето в глобалната мрежа дава резултати благодарение на неназована от Accoona търсачка. (Yahoo има дял в Accoona, но резултатите в двете търсачки на идентично търсене са различни.)