В Ямбол и около река Мочурица има големи площи, залети от вода. Това няма да забави строежа на лот 4 на АМ "Тракия" и работата се движи в срок, обясни днес директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Той взе участие в конференцията "Пътна безопасност", която се провежда в столичния хотел "Шератон", информира iNews.bg.
Припомняме ви, че в края на месец януари близо километър от бъдещото трасе на автомагистрала "Тракия" беше залято след скъсване на диги по бреговете река Мочурица. От фирмата-изпълнител бяха категорични, че многократно са предупреждавали за съществуващ риск от наводнение. Независимо от усложнената ситуация, забавяне на строителството на участъка от Ямбол до Карнобат няма да има, стана ясно още тогава.
Проблемите с лот 4 на магистрала "Тракия" са известни още от пролетта на миналата година. За да бъдат разрешени те, строителството поскъпна. За стабилизиране на теренна основа на участъци от магистралата бяха дадени 15 млн. лв., които бяха дадени от бюджета. Така и не стана ясно защо проектът е бил приет в този си вид през 2010 г., когато започна строежът на отсечката.
До 30 юни 2012 г. ще бъде готова голяма част от автомагистрала "Тракия”. За движение ще бъдат пуснати Лот 2 - Стара Загора-Нова Загорас обща дължина 31.8 км/, Лот 3 - Нова Загора-Ямбол (35.7 км) и 18 км от лот 4 – Ямбол-Карнобат в участъка до Петолъчката. Това стана ясно по време на първите дни на новата година при извършената от министър-председателя Бойко Борисов и министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова проверка на строителните дейности на автомагистрала "Тракия” при пътен възел Нова Загора.
Веднага след снеговете започваме да запълваме дупките. Това каза още Лазаров. Бюджетът за тези дейности е между 15 и 20 млн. лева. Всички акумулирани средства от глоби ще бъдат вложени в закърпване на дупките. До момента са събрани 400 хил. лева от глоби за ноември и декември от фирмите, наети за почистване на пътищата. Тези санкции са за неизпълнение на заложените дейности.
През март ще стане ясно колко точно ще бъдат средствата събрани от глоби и съответно – насочени за ремонт на пътищата, коментира директорът на АПИ.