Обсъждат лимити за неимуществени щети при "Гражданската отговорност"

08.11.2018 | 09:00
по статията работи: econ.bg
Владимир Савов: Системата "бонус - малус" цели да дисциплинира водачите
Обсъждат лимити за неимуществени щети при "Гражданската отговорност"
Снимка: под лиценза на creative commons

Въвеждането на лимити за неимуществени щети при „Гражданската отговорност“ ще се обсъжда днес в бюджетната комисия на парламента. Според текстовете - съпругът, съпругата или партньорът на загиналия ще има право на 20 000 лева, а останалите близки - по 15 000 лева.

От застрахователния бранш предупредиха, че това ще оскъпи тройно задължителната полица и тя ще достигне средна цена от 1000 лева.

Преди дни Комисията за финансов надзор публикува дългоочакваната методология за въвеждането на системата „бонус-малус“. Според нея - шофьорите с много нарушения на пътя ще плащат до четири пъти по-висока застраховка.

В предаването „Преди всички“ заместник-председателят на Комисията за финансов надзор Владимир Савов обясни в предаването „Преди всички“ на „Хоризонт“ новата система.

„Целта й е да разпредели цената на застраховката „Гражданска отговорност“ между по-недисциплинираните водачи, които извършват повече нарушения и съответно стават причина за повече ПТП-та, причиняват повече щети – те да плащат повече за „Гражданска отговорност“. Тези, които са изрядни, с времето да получават отстъпка от цената. Средната цена на пазара на „Гражданската отговорност“ от самото въвеждане на системата не би трябвало в краткосрочен порядък при равни други условия да се измени. За някои ще поскъпне, за други ще поевтинее, но средно от системата „бонус – малус“ тя трябва да остане същата“.

Дългосрочната цел на тази система е да адресира друг стратегически проблем - тежката ситуация с ПТП-тата, смъртността по пътищата, тежките травми, подчерта Савов.

По думите му се цели тази система да спомогне за това шофьорите да станат по-дисциплинирани и в дългосрочен порядък ситуацията да се подобри. Основният обект ще е колата – на нея се натрупва бонус или малус, посочи специалистът.

Ако човек иска да купи един автомобил, той трябва да обърне внимание дали той не е натрупал много малус и да отчете този фактор, отбеляза той.

Системата е планирано да влезе в действие от 1 януари 2019 г., каза Савов и уточни, че всички ще влязат в системата с базов клас, т.е. със същата застраховка, както и до момента, а на по-късен етап ще се начисляват бонус и малус. По думите му при закупена кола от чужбина, „Гражданската отговорност“ за нея също ще бъде с базовия клас.

Всички доводи по време на общественото обсъждане ще бъдат взети под внимание, каза Владимир Савов. Той е категоричен, че при обсъждането на „бонус-малус“ не са взети под внимание промените, които трябва да настъпят заради решението на ВКС за разширяването на кръга лица, които могат да получат обезщетение при смърт на пътя. По думите му това са два отделни въпроса.

Трябва да поддържаме финансовата стабилност на застрахователния сектор, така че да няма сътресения и да не се получават нежелани финансови последици, защото това ще се отрази отрицателно на цялата икономика, подчерта още Владимир Савов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....