Обсъждат строителството на кръстовища на три нива в София

07.02.2008 | 18:00
по статията работи: Петър Чернев
Според автора с изграждането на 40 такива кръстовища ще се облекчи движението по 12 скоростни входно-изходни магистрали и три градски скоростни ринга
Обсъждат строителството на кръстовища на три нива в София

Кръстовища на три нива в София предложи инж. Койчо Бояджиев на днешното съвместно заседание на комисиите по транспортна инфраструктура и на устройство на територията. Според автора с изграждането на 40 такива кръстовища ще се облекчи движението по 12 скоростни входно-изходни магистрали и три градски скоростни ринга.

За скоростни градски магистрали Бояджиев предлага сега съществуващите трасета на бул. "Цариградско шосе", бул."Черни връх", бул."България", бул. "Цар Борис Трети", "Ломско шосе", бул."Владимир Вазов" и бул."Рожен". Той предлага изграждането на още четири скоростни магистрали, които ще свържат автомагистрала "Люлин" с центъра, жк "Младост" с Далечен югоизточен обход, Княжево с бул. "Пенчо Славейков" и жк "Младост" с центъра по бул. "Сахаров" и бул. "Драган Цанков".

Инженерът предлага три ринга без кръстовища със светофари по тях. Първият минава по бул. "Цар Борис Трети", бул. "Тодор Каблешков", покрай Южния парк, по Източната тангента, по бул. "Д-р Петър Дертлиев" през "Овча купел" и достига отново до бул. "Цар Борис Трети". Вторият започва от бул. "Цар Борис Трети", продължава по булевардите "Ив. Е. Гешов", "Вапцаров", "Ситняково", надлез "Надежда", по бул. "Константин Величков" и стига до бул. "Цар Борис Трети". Третият е от бул. "Цар Борис Трети" и продължава по бул. "Пенчо Славейков", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", бул. "Ген. Д. Николаев", бул. "Сливница", ул. "Опълченска", бул. "Ген. М. Скобелев" и стига до пробива на бул. "Пенчо Славейков".

Идеята е ринговете и магистралите да се пресичат чрез кръстовища на три нива. За такъв тип кръстовища е необходима много по-малка площ от стандартните в такива случаи пътни детелини. За нововъведението са необходими 1600 кв. м., а за детелините - 40000 кв. м, каза Бояджиев. По негови сметки предложените от него кръстовища на три нива ще струват по 10 000 000 евро всяко.

Според Деляна Сеченска от дирекция "Архитектура и градоустройство" на столичната община този проект връща планове за развитието на града назад. Разработеният от "Софпроект" и ДАГ нов общоустройствен план на София е резултат на десетгодишен труд и проучвания, посочи тя.

Според плана трябва да се премине от радиално-кръгова на тангенциална мрежа на транспортната инфраструктура. Сеченска по възпитан начин каза на съветниците, че си губят времето. Тя посочи, че основната идея, която трябва да се дебатира от Столичния общински съвет, е "дали ще се върви към град за автомобили или към град за хората". Автомобилите трябва да бъдат изведени от централната част, добави тя.

Двете комисии на Столичния общински съвет (СОС) се обединиха около становището да се иска експертно мнение от специалисти от Университета по архитектура, строителство и градоустройство. На следващото съвместно заседание "Софпроект" трябва да представи и защити транспортно-комуникационния план според общоустройствения план.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...