Днес Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) обяви обществена поръчка за изпълнение на основните дейности по проект "Подобряване на административното обслужване на потребителите чрез надграждане на централните системи на електронното правителство”.
Проектът е на стойност почти 12 милиона лева и се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет”, съфинансирана от ЕС. Това е вторият голям проект в областта на е-управлението, който се финансира с европейски средства и се изпълнява от министерството, информират от ведомството.
Реализацията на електронната идентификация на всички български граждани е една от основните задачи на проекта. Предвижда се системата да се използва за удостоверяване на самоличността пред институциите и при използването на електронни услуги, предоставяни от администрацията и бизнеса. Системата трябва да позволява да бъде свързана с използваните в Европейския съюз системи за идентификация като европейска карта за гражданите и европейска здравноосигурителна карта.
Платформата трябва да поддържа два типа електронни подписи: неквалифициран, който ще се ползва за регистрация, и квалифициран – за официални цели (например пред съдебната система или други държавни органи). Услугата за електронна идентификация трябва да бъде вградена в карта с чип.
Една от дейностите на проекта е свързана и с разработване на платформа за текстови съобщения (SMS) между системата на електронното правителство и гражданите и бизнеса. Чрез нея администрацията ще изпраща уведомителни и напомнящи SMS съобщения и ще предоставя статистика в реално време за извършените транзакции.
Ще бъде създадена и централизирана система за обществено допитване, като един от механизмите за демократично ориентирано вземане на решения с участието на гражданите и бизнеса.
Документацията е разделена на осем обособени позиции:
- "Създаване на регистър за електронна идентичност на потребителите” на максимална стойност 2 022 733,33лв. без ДДС;
- "Надграждане на единната среда за обмен на електронни документи и внедряване на централна документооборотна система” – до 1 318 950,00 лв. без ДДС;
- "Изграждане на централизирана система за мониторинг и управление на информационната сигурност и оперативна съвместимост. Надграждане на националния портал на електронното управление с функциите на Единното звено за контакт” – до 2 024 178,50 лв. без ДДС;
- "Разработване на централна система за мобилна нотификация и информационно-справочна дейност за гражданите и бизнеса” 777 233,33 лв. без ДДС;
- "Изграждане на централизирана и интегрирана в администрациите система за демократично ориентирано вземане на решения с участието на гражданите и бизнеса” – до 1 474 700,00 лв без ДДС;
- "Централизирана система за управление на комуникационната и хардуерна инфраструктура посредством прилагане на съвременни технологии, платформи и консолидация чрез виртуализация” – до 774 616,67 лв. без ДДС;
- "Разработване на унифицирани изисквания към центровете за съхранение на особено чувствителна информация в съответствие с изискванията за оперативна съвместимост и информационна сигурност” - 753 750,00 лв. без ДДС;
- "Оценка и контрол на качеството” 354 166,67 лв. без ДДС
Офертите ще се приемат в рамките на 52 дни.
Очаква се до края на март да комисията да е готова с класирането на кандидатите по другия голям проект, който беше обявен в края на 2011 г. - "Развитието на
административното обслужване по електронен път". Той е на стойност 18 млн. лева.