Три държавни комисии ще открият приемна за граждани, недоволни от доставчиците на телефонни услуги. Първият работен ден на приемната ще е 15 март, съобщи вчера шефът на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков.
Експерти от КРС и комисиите за защита на потребителите и за защита на личните данни ще приемат оплаквания и ще дават съвети за надписани сметки, нежелани SМS, заробващи клаузи и т.н., съобщи в. "Сега".
Хората се оплакват най-вече от проблеми със запазването на номера при смяна на оператора, твърди Божков пред "Фокус". Засечките са както технически, така и заради неустойките, които иска изоставеният доставчик.
Абонатите често забравят клаузата за автоматично подновяване и точно когато мислят, че договорът им вече е изтекъл и могат да се прехвърлят към друг GSM оператор, се оказва, че ги заплашват огромни неустойки.
Все повече потребители на телефонни услуги се възползват от услугата "преносимост" - смяната на доставчика със запазване на номера. Към 31 януари 2011 г. са пренесени 139 377 мобилни номера и 60 337 фиксирани номера, сочат данните на КРС.