Отвориха офертите на кандидатите за ремонта на жп линията Пловдив-Бургас

27.04.2010 | 15:39
по статията работи: Апостол Апостолов
3 кандидата продължават напред в конкурса
Отвориха офертите на кандидатите за ремонта на жп линията Пловдив-Бургас

Пет от осемте фирми и консорциуми, които бяха подали оферти за участие в откритата процедура за ремонта на участъци по железопътната линия Пловдив - Бургас, отпаднаха от надпреварата.

Това стана ясно днес в сградата на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), където комисията за разглеждане, оценка и класиране на офертите отвори ценовите предложения на допуснатите участници в процедурата.

Очаква се комисията за избор на кандидат да вземе решение до 7 юни. Водещ критерий за обществената поръчка е икономически най-изгоднoто предложение.

Срокът за ремонтиране на отсечката е 3 години, а след приключването на проекта се очаква времето за пътуване с влак от София до Бургас да се намали с 1 час и 10 минути.

Проектът за рехабилитация на жп линията Пловдив-Бургас включва 3 участъка (позициии):

  • Позиция 1: Михайлово - Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец, с приблизителна разгъната дължина на железния път 21 км;
  • Позиция 2: Стара Загора - Ямбол и Завой - Зимница, включително главните коловози в гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 120 км
  • Позиция 3: Церковски - Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски, с приблизителна разгъната дължина на железния път 28 км и подновяване на железния път в отсечката Карнобат - Бургас, включително главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички гари и спирки между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 122 км

Двама от тримата кандидати, чиито оферти за ремонт на жп линията Пловдив-Бургас бяха отворени днес, са подали оферти и за трите участъка:

Консорциум ЛВ-ТСВ-ГБС (София) кандидатства за 1, 2 и 3 позиция и предлага за съответните позиции следните цени с ДДС:

  • Позиция 1 : 49 191, 077 лв.
  • Позиция 2: 248 076 634,92 лв.
  • Позиция 3: 215 778 348,14 лв.

TSO Chemin du corps de gard (Франция) кандидатства само за 1 позиция и предлага за ремонта й 51 892 000 лв. с ДДС.

Консорциум "Салчеф-Енергоремонт" (Италия) кандидатства 1, 2 и 3 позиция и предлага за съответните позиции следните цени с ДДС.

  • Позиция 1: 57 571 414,73 лв.
  • Позиция 2: 246 505 584,04 лв.
  • Позиция 3: 235 048 345,02 лв.

В посочените цени се включва както изработването на работен проект за извършване на ремонта на съответните отсечки, така и самите строително-монтажни работи по железния път.

Участниците, които отпаднаха от конкурса са: "Терна" АД - клон България; CLF S.P.A. (Италия); ОХЛ ЖС (Чехия); SWIETELSKI (Австрия); Съдружие С.М.С.-Трейс- СК 13 (България).

Ценовите оферти на отпадналите фирми не бяха отворени. Все още не е ясно защо са отстранени петте кандидата. От НКЖИ уточниха за Econ.bg, че комисията тепърва ще изготви анализ с причините за дисквалифицирането. По закон те ще бъдат уведомени и чак тогава само и единствено комисията има право да оповести решението пред обществеността.

pic_00011_500

Ивайло Московски, зам.министър на транспорта (вляво), и Милчо Ламбрев, ген. директор на НКЖИ (вдясно). Снимка: Econ.bg


Железопътната линия Пловдив-Бургас е част от Паневропейски транспортен коридор VІІІ. Съществуващата железопътна линия е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км - единична и 153 км - двойна линия.

След извършването на ремонта се очаква влаковете да могат да се движат в отсечката със скорост между 100 и 160 км/час. Бюджетът на проекта е 187,365 млн. евро, от които 64% са безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на Европейския съюз, а 36% се осигуряват от националния бюджет.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....