Министър-председателят Бойко Борисов и кметът на София Йорданка Фандъкова откриха първия етап от новоизградения бул. "Ломско шосе", предаде Агенция "Фокус".
Участъкът от булеварда е част от строителните работи свързани с изграждането на Лот 1 от Етап ІІ на проекта за разширение на метрото "ж.к.Обеля - Надлез Надежда", който е включен в оперативна програма "Транспорт". Участъкът от първия етап на булеварда включва трасето от кръстовището с ул. "Бели Дунав" до това с бул. "Хан Кубрат".
Квартал "Надежда" спокойно може да се нарича и център на София, защото с метрото за 7-8 минути жителите на квартала ще стигат до "Шератон". Това коментира премиерът при откриване на новозиградената отсечка. Той добави, че булевардът и кварталът са типичен пример за нещата, които се случват в България.
Когато станах кмет тук имаше малко асфалт, който беше между дупките, трамвайните линии, припомни бившия кмет на София. Той подчерта, че по-голяма част от шосето вече е изградена, а другата отсечка ще бъде готова април месец 2012 г.
Благодаря на всички, които са имали търпението да изчакат откриването на един от най-хубавите булеварди в София, изграден по всички изисквания. Това каза столичният градоначалник Йорданка Фандъкова. Тя благодари на премиера, който е положил началото на проекта, докато е бил кмет на София.
С изграждането на отсечката от булеварда са подменени изцяло канализационния колектор, водопроводите, изградени са колектори за подземната инфраструктура, на 3,6 км е подменено изцяло осветлението
Новоизграденият участък на бул. "Ломско шосе"- от ул. "Бели Дунав" до ул. "Хан Кубрат" е с дължина 1,8 км и е част от строителните работи по изграждането на Лот 1 от втория етап на проекта за разширение на метрото кв. "Обеля" - надлез "Надежда", включен в ОП "Транспорт". Общата дължина на платното в 21 метра, пътните платна са по три ленти в две посоки и една крайна лента за велосипедна алея. Стойността на изградения участък от булеварда и съпътстващата го инженерна инфраструктура възлиза на 3,6 млн. лв. Финансирането се осъществява съвместно от ОП "Транспорт" - 80 % и Столична община - 20%.