След успешния зимен сезон и ръст на туристите с 4% до февруари, очакванията са за положителни резултати и през лятото. Това се потвърждава и от интереса към България на всички туристически изложения. Амбицията на бранша е страната ни да се утвърди като целогодишна привлекателна туристическа дестинация.
Анализите показват, че през това лято страната ни е предпочитана за ваканции както от западните, така и от източните пазари. Регистрирано е нарастване на интереса от скандинавските и британските туристи, традиционно за българското Черноморие има увеличаване на заявките и от немския пазар.
Според Бранимир Ботев – заместник-министър на икономиката и енергетиката ще има ръст и то не само в броя на туристите, но и в приходите. “Според мен България има огромен неразкрит потенциал за целогодишен, а не само за сезонен туризъм”, допълва той, цитиран от БНТ.
Руските туристи са в списъка на увеличаващите се. За да се улесни визовото им обслужване, ще бъдат разкрити 4 нови консулски служби.
“На ред е разкриването на старата за съжаление закрита консулска служба в Екатеринбург. Работата ще бъде по регионите с разкриване на последващи такива по регионите във вътрешността на Русия, които са огромен потенциален пазар за България, защото всеки един такъв регион е с население, колкото няколко Българии”, обяснява Ботев.
Той подчерта, че във всички страни, където има необходимост, консулските служители ще бъдат увеличени за улеснение на желаещите да посетят България. Работи се и за мобилизиране на всички ресурсите и използване на природните дадености на страната ни така, че тя да се превърне желана целогодишна дестинация.
“Това е обръщането ни към алтернативния туризъм, зеления туризъм, всичко онова, което е свързано с природата с приключенски туризъм”, добави Ботев.
До края на месеца правителството ще одобри и нова стратегия за устойчиво развитие на туризма до 2030 година. Целта е тя да разкрие потенциала на България като туристическа дестинация.