Очаква се EK даналожи рекордни глоби на производителите на камиони

30.05.2016 | 10:39
по статията работи: Даниел Василев
Сред тях са DAF, Daimler, Iveco, Scania, Man и Volvo
Очаква се EK даналожи рекордни глоби на производителите на камиони
Снимка: Getty Images/Guliver

Европейската комисия ще наложи най-голямата глоба по обвинения в картел в историята си на някои производители на тежкотоварни камиони на Стария континент, предаде Financial Times. Обвинението, чието начало беше поставено още през 2014 г. от еврокомисаря по конкуренцията Маргете Вестагер, твърди, че DAF, Daimler, Iveco, Scania, Man и Volvo/Renault са фиксирали цените на камионите си и умишлено са забавали въвеждането на нововъведения, насочени към редуциране на въглеродните емсиии. Към момента четири от тези компании са заделили общо 2,6 милиарда долара, за да покрият разходите по глобите.

Причината за това е, че се очаква до решение на регулатора да се стигне до края на годината, предаде изданието, позовавайки се на свои източници. Освен това санкцията най-вероятно ще надхвърли значително предишния рекорд от 1,4 милиарда долара, с които бяха глобени доставчици на интернет и кабелна телевизия през 2012 г. Самата Вестагер сравнява акцията срещу производителите на тежкотоварни превозни средства със знаковите си ходове срещу Google и Газпром.

Регулаторът се фокусира върху дейността на компаниите между 1997 и 2011 г., като според него има няколко начина, по които фирмите са се договаряли за продажните цени. Освен това, след избухването на скандала с дизеловите емисии на някои модели, произведени от Volkswagen, фирмите са се договаряли за „сроковете и ценовите увеличения при въвеждането на нови емисионни технологии“, се посочва в доклада.

Вестагер припомни, че в Европа има 600 000 превозвача, повечето от които са малки компании. Според нея цените на камионите, договорени от картел, ще доведе и до ръст на всички останали цени – от хранителните продукти до земеделските стоки. Самите компании изтъкват, че сътрудничат в разследването на регулатора, но изтъкват, че биха обжалвали негативните резултати от действията му.

Към момента е известно, че DAF са заделили 945 милиона долара; Iveco – 500 млн. долара; Daimler – 600 млн. евро и Volvo – 444 млн. долара. Притежаваната от Volkswagen MAN, която разпространи информация за действията на останалите производители, е възможно да не бъде глобена. Друга компания, която също е собственост на Volkswagen – Scania, също не е заделила средства за покриване на глобите.

Scania не може да оцени какъв ще е ефектът от разследването“, посочват от компанията в последния си годишен доклад. „Не можем да отхвърлим възможността Европейската комисия да ни наложи глоба“, допълват още те.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...