Папазов: Нямаме електронно правителство, защото досега е работено на парче

16.01.2014 | 17:25
по статията работи: Елица Елефтерова
Още през април може да обявят процедура за изпълнител за жп линията Варна – Русе
Папазов: Нямаме електронно правителство, защото досега е работено на парче

Липсата на електронно правителсдтво в момента се дължи на факта, че досега всеки е работил на парче и няма единна система. Това заяви транспортният министър Данаил Папазов, при отчета за свършеното до момента от транспортното министерство.

Папазов допълни, че изграждането и внедряването на работещо електронно управление ще пести на държавата около 30 млн. лева годишно. Вече има изработена Стратегия за електронното управление, която е достъпна на сайта на министерството, припомни той.

По-рано през деня премиерът Пламен Орешарски коментира, че въвеждането на електронно правителство е скъп и продължителен процес. По тази причина правителството ще се фокусира върху развитието на електронни услуги, а не цялостно електронно правителство.

Министърът посочи още, че съкращаването на загубите на БДЖ до 5,5 млн. лв. в края на 2013 година, финализирането на прехода от аналогов към цифров сигнал, рекордно количество от над 10 млн. тона товари на Пристанище Варна са основните постижения на министерство на транспорта, информира iNews.bg.

Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" започва масови проверки на автомобилния сектор за формирането на сив сектор. Във ведомството е получен сигнал за над 100 нелегални превозвачи, който е бил изпратен от Националното сдружение на автобусните превозвачи (НСАПБ).

Заради намерението им да стачкуват от 1-ви февруари, министърът отбеляза, че през следващата седмица ще бъде проведена съвместна среща с МВР и Министерство на финансите, на която ще бъдат обсъдени наболелите проблеми и възможностите за тяхното разрешаване

По думите му още през април може да бъде обявена тръжна процедура за избор на изпълнител за жп линията Варна – Русе. Така тя може да стане първият проект, получил еврофинансиране по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020. Освен него, в проектна готовност е и АМ "Калотина”, която ще бъде финансирана по инструмента Connecting Europe Facility (Свързана Европа). 

Апликационната форма за него може да се предостави на ЕК едва през юни, когато се очаква да бъде отворен и търгът за проектни предложения. Има опция обаче инструмента да покрие финансовите разходи, направени преди тази дата, така че не е изключено у нас тръжните процедури за избор на изпълнител да бъдат придвижени още в следващите месец-два, посочи заместник-министър Петър Киров.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 02.08   338 пр.н.е. – армията на Филип II постига решителна победа в Битката при Херонея, което осигурява хегемония на македонското царство в Гърция. 216 пр.н.е. –...