Пощенска банка отчита 200% ръст в онлайн заявките за жилищно кредитиране

31.07.2014 | 13:10
по статията работи: Мария Стоянова
Много българи избират да кандидатстват онлайн за този вид заеми, казва Румен Радушев
Пощенска банка отчита 200% ръст в онлайн заявките за жилищно кредитиране
Снимка: Thinkstock/Guliver

Ръст от 200% в онлайн кандидатстването за жилищни кредити през първата половина на 2014 г. спрямо същия период за миналата година отчита Пощенска банка.

„Заявките на клиентите, избрали бързата и удобна услуга, са за над 10 млн. евро. Ако на пазара за жилищно кредитиране близо 60% от отпуснатите кредити са за имоти в София, то в онлайн апликациите само 40% са от столицата“, заяви Румен Радушев, началник управление „Жилищно кредитиране“ в Пощенска банка.

Последните анализи на McKinsey, една от най-големите световни консултантски компании, публикувани буквално преди дни, показват, че до пет години две трети от клиентите на банките в Европа ще ползват продуктите на финансовите институции в онлайн среда. 

От юни Пощенска банка предложи още една иновативна услуга в полза на клиентите, базирана именно на тази тенденция. Достъпът до експертите жилищно кредитиране стана още по-лесен, благодарение на новата услуга за видео консултации по Skype. Чрез видео връзката  клиентите могат да зададат своите въпроси към банковите консултанти в удобно за тях време, без да се налага да посещават клон на банката.

„След като видяхме колко много клиенти подават своите заявки за кредити онлайн, потърсихме начин допълнително да ги облекчим. За дни взехме решение и предложихме нова за България услуга - онлайн видео консултация. Така допълнително улесняваме клиентите, защото Skype е най-разпознаваемата, леснодостъпна и бърза платформа за видео връзка. Освен консултация клиентите получават веднага и примерни форми на погасителен план, преддоговорна информация, образци на необходими документи и т.н. За нас е важно клиентите да разговарят със специализираните в жилищно кредитиране експерти, за да получат висококачествена консултация. Това е основната разлика и голямо предимство от това да позвънят в кол-център“, допълва Румен Радушев.

На базата на резултатите Пощенска банка отчита, че въпреки сложността на ипотечния кредит като продукт, много българи намират за полезно да кандидатстват онлайн за този вид заеми. Онлайн видео консултациите ползват и много българи, живеещи в чужбина, най-често от Великобритания, Испания, Холандия и Германия.

„Те избират услугата на Пощенска банка, защото това е единствената им възможност от дистанция да направят проучване, да зададат въпроси и получат консултация. Много от тях имат стабилни официални доходи и по сантиментални причини биха искали да притежават жилище в България. Цените на жилищата тук са в пъти по-достъпни от тези в ЕС“, коментира Румен Радушев.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...