По-високата скорост на магистралите мина на първо четене

24.04.2012 | 15:56
по статията работи: Петър Чернев
Промяната няма да важи за вече действащите аутобани
По-високата скорост на магистралите мина на първо четене

Депутатите приеха на първо четене законопроекта за изменение и допълнение на Закона за пътищата. От общо гласували 124 народни представители, „за” гласуваха 93 депутати, „против” – 23, „въздържал се” – 8, информира Агенция "Фокус".

Депутатите записаха определение за скоростни пътища. Те трябва да имат самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях. Всяко платно трябва да е с най-малко две ленти, а пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии да е само на различни нива. На скоростен път леките коли ще могат да се движат с до 120 км/ч., информира БТА.

По-рано днес министър Лиляна Павлова обясни, че новата максимална скорост няма да важи за стария участък от магистрала "Тракия".  Тя добави: "Всички знаем какво е неговото състояние. Тук говорим да се даде възможност за новите магистрални участъци да се кара със скорост 140 км/ч, тъй като те отговарят на всички изисквания. Това са участъците на "Тракия”, която сега ще пуснем, впоследствие „Марица”. За всички останали пътища ще останат съществуващите ограничения, включително 90 км. на места".

Припомняме ви, че в началото на годината правителството предложи промени в Закона за пътищата. С тях максимално допустимата скорост за движение на леките автомобили по магистралите се увеличава на 140 км/ч, а по скоростните пътища става 120 км/ч.

За автомагистрали и скоростни пътища се премахва възможността за изграждане на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващата зона. За шосетата от първи, втори и трети клас, както и останалите, които не са включени в досега изброените, пък се забранява изграждането и експлоатацията на рекламни съоръжения на разстояние по-малко от 8 м. В обхвата и обслужващата зона на автомагистрали и скоростни пътища се разрешава изграждането и експлоатацията само на търговски крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях. Забранява се изграждането на такива обекти на по-малко от 3 км преди и след пътните възли, беше решено още тогава.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 20.11   284 г. – Диоклециан става римски император. 1194 г. – Палермо (Сицилия) е завладян от император Хайнрих VI. 1541 г. – Жан Калвин представя теорията си...