Представиха 3-годишна стратегия за развитие на туризма в Сандански

26.08.2009 | 17:39
по статията работи:
Хотелиери: Необходимо е да се разработи Стратегически и Комуникационен план за развитие на туризма в общината
Представиха 3-годишна стратегия за развитие на туризма в Сандански

"Необходимо е да се разработи Стратегически и Комуникационен план за развитие на туризма в Сандански и защитаване на туристическа марка "Сандански". Това се казва в новата Стратегия за развитие на Сдружение на хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите (СХРТ) - Сандански, разчетена за следващите 3 години.

Според документа развитието на града като балнеолечебен, спа- и уелнес курорт ще изисква значителни нови инвестиции в публичната инфраструктура - пътна мрежа, водоснабдяване и канализация, организиране на качествено сметосъбиране и сметоизвозване, допринасящо за поддържане чистотата на териториите за обществен достъп.

Реализацията на голяма част от тези мерки не е по силата на СХРТ и на общината и поради това през плановия период трябва да се търсят възможности за привличане на средства от европейските Структурни фондове, както и да се разчита на взаимно партньорство - от една страна на туристическия бизнес, а от друга местната администрация.

Трябва да се реализира единна политика и партньорство с местната власт, която да съдържа разработването и осъществяването на практика на общ проект към ЕС за финансиране, създаване и защитаване на марка Сандански. Налице е общата визия, готовност и вече проведени предварителни стъпки от страна на общината и Сдружението.

Сдружението планира да се обърне към експерти, които да посочат верния път как да се привлекат предпочитаните целеви групи - образовани, платежоспособни и търсещи здраве и релакс туристи с цел да продължи в положителна посока туристическото развитие на община Сандански. Те ще посочат и какво ще е необходимо да се направи, за да се отговори на последвалото нарастващо пазарно търсене, за да се реализират по-големи печалби за предприемачите и населението. Този сегмент ще реализира по-големи от средните престои и съответно по-големи дневни разходи.

Предприемачите трабва да се съобразят с основното изискване на тези клиенти - високо качество на настаняването и услугите. Българските граждани са друг важен сегмент от клиентите които Сдружението ще се стреми да задържи като клиенти на членовете си. Те не са готови да заплатят висока цена, но са възможност за поддържане на търсенето извън активния сезон на по-ниски цени. За целта ще се правят общи (на членовете на СХРТ) промоционални инициативи, които ще се ракламират от самото Сдружение.

Налице е обещаващ сегмент от взискателни и платежоспособни туристи от Европа и САЩ, които се интересуват от културен, еко и селски туризъм, а също и от туристически обиколки по-дълги от един ден, се подчертава още в Стратегията, цитирана от Югозападна информационна агенция.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...