"Необходимо е да се разработи Стратегически и Комуникационен план за развитие на туризма в Сандански и защитаване на туристическа марка "Сандански". Това се казва в новата Стратегия за развитие на Сдружение на хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите (СХРТ) - Сандански, разчетена за следващите 3 години.
Според документа развитието на града като балнеолечебен, спа- и уелнес курорт ще изисква значителни нови инвестиции в публичната инфраструктура - пътна мрежа, водоснабдяване и канализация, организиране на качествено сметосъбиране и сметоизвозване, допринасящо за поддържане чистотата на териториите за обществен достъп.
Реализацията на голяма част от тези мерки не е по силата на СХРТ и на общината и поради това през плановия период трябва да се търсят възможности за привличане на средства от европейските Структурни фондове, както и да се разчита на взаимно партньорство - от една страна на туристическия бизнес, а от друга местната администрация.
Трябва да се реализира единна политика и партньорство с местната власт, която да съдържа разработването и осъществяването на практика на общ проект към ЕС за финансиране, създаване и защитаване на марка Сандански. Налице е общата визия, готовност и вече проведени предварителни стъпки от страна на общината и Сдружението.
Сдружението планира да се обърне към експерти, които да посочат верния път как да се привлекат предпочитаните целеви групи - образовани, платежоспособни и търсещи здраве и релакс туристи с цел да продължи в положителна посока туристическото развитие на община Сандански. Те ще посочат и какво ще е необходимо да се направи, за да се отговори на последвалото нарастващо пазарно търсене, за да се реализират по-големи печалби за предприемачите и населението. Този сегмент ще реализира по-големи от средните престои и съответно по-големи дневни разходи.
Предприемачите трабва да се съобразят с основното изискване на тези клиенти - високо качество на настаняването и услугите. Българските граждани са друг важен сегмент от клиентите които Сдружението ще се стреми да задържи като клиенти на членовете си. Те не са готови да заплатят висока цена, но са възможност за поддържане на търсенето извън активния сезон на по-ниски цени. За целта ще се правят общи (на членовете на СХРТ) промоционални инициативи, които ще се ракламират от самото Сдружение.
Налице е обещаващ сегмент от взискателни и платежоспособни туристи от Европа и САЩ, които се интересуват от културен, еко и селски туризъм, а също и от туристически обиколки по-дълги от един ден, се подчертава още в Стратегията, цитирана от Югозападна информационна агенция.