През 2016 г. започва строителството на тунела в Кресненското дефиле

02.10.2014 | 17:36
по статията работи: Георги Велев
Проекти за 4 млрд. евро са предложени да се финансират по новата оперативна програма „Транспорт“
През 2016 г. започва строителството на тунела в Кресненското дефиле

Строителството на тунела при Кресненското дефиле може да започне до средата на 2016 г., заяви транспортният министър Николина Ангелкова. Тя заяви, че проектът за тунела, дълъг над 15,5 километра, е включен в бъдещата оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“. „Предложили сме довършването на Лот 3 на автомагистрала „Струма” в 64-километровата отсечка с тунела. В момента текат тръжни процедури за избор на изпълнител и през пролетта на следващата година може да тръгне строителството, обясни Ангелкова, цитирана от агенция „Фокус“. Тя припомни, че се работи и по подготовка на алтернативен вариант, който няма да спре работата по проекта за тунела. Очаква се техническото задание да бъде завършено в края на тази година.

Предложили сме на ЕК когато се прави оценка за въздействие на околната среда по време на строителството на тунела в началото на следващата година, да се оцени и алтернативният вариант, по който в момента се работи. Така ще може ако има възможност, да спестим средства и да избегнем строителството на тунела. Това може да доведе до спестяване между 270 и 350 милиона евро”, поясни Николина Ангелкова. Тя подчерта, че не се спира работата по тунела.

Автомагистрала „Хемус” също е изключително важна и сме я включили в новата програма, обясни още тя. За първата част от магистралата – между Ябланица и Плевен техническият проект вече е готов. В момента текат процедури за избор на изпълнител за строителството. „Строежът може да започне през пролетта на следващата година. Предложили сме цялата автомагистрала „Хемус” в новата ОП, но в частта от Велико Търново до Шумен ще се финансира със заем на Европейската инвестиционна банка.

В частта „Железопътна инфраструктура” сме предложили довършването на направлението сръбско-турска граница и по-специално ЖП отсечките Елин Пелин-Ихтиман и Ихтиман-Септември, обясни Ангелкова. Финансиране ще се търси и за втората фаза на жп линията Пловдив-Бургас с обща индикативна стойност 1,3 милиарда евро”, обясни министърът. Започнали сме и подготовка на дългосрочна стратегия за съживяването и развитието на БДЖ”, каза още министър Николина Ангелкова.

По бъдещата оперативна програма се очаква да се финансира и строителството на третия метродиаметър в София. Той ще започне да се строи от най-трудния му участък – между бул. „Янко Сакъзов” до ж.к. „Борово”. Впоследствие ще бъдат изграждани и участъците до кварталите „Овча купел“ и „Левски“.

„Включили сме и частта от бул. „Черни връх” до един от столичните молове, добави министърът. „Предложените в първия работен вариант на програмата подадени проекти са на стойност около 4 милиарда евро. Бюджетът, с който разполага Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. е 1,9 млрд. евро с национално съфинансиране“.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...